tisdag, november 14, 2006

Här är den iallafall

Life in the fast lane är arbetsamt och som uttrycker avslöjar - livsfarligt snabbt - jag har redan råkat byta upp mig till en annan kör. En kör som innehåller en del människor som inte bara är lika gamla som mig utan även några som är yngre! Och som låter bra! Och som har kul när de repar! Och har en trevlig dirigent!

Här är den.

Jag hoppas den ska hålla lite längre än den förras 23 timmar och 45 minuter.

Jag är smått utpumpad. Återkommer imorgon.

Kram.

4 kommentarer:

Muffiman sa...

Spännande! Trist att inte första kören passade, men det finns ju fler som tur är. Ska bli intressant och höra hur du fann den nya kören. Tillsvidare utgår jag ifrån att du knatade in på en offentlig toalett och repade av en aria och blev upplockad av en talangscout.

Kram från Patrik

Anonym sa...

Du kanske inte kan svara än...men är dirigenten precis lika amerikansk till sättet som hon är till utseendet? Måste ju stämma av min fördommar...

Marina sa...

Åh, lyllos dig som har en kör! I morgon är det sista gången med min kör, i alla fall för den här terminen. Tänk om det inte blir någon fortsättning... Då måste jag börja sjunga på offentliga toaletter.

Kram

Unknown sa...

Kära Anonym,

Jag vet inte riktigt vad "amerikansk" innebär riktigt i din värld, uppriktigt sagt vet jag inte riktigt ens vad "amerikansk" betyder i min värld just nu så jag har en anings svårt att svara på din fråga.

Dirigenten är blond och fluffig, väldigt liten och pratar lika mycket som Mat-Tina smakar. Hon är på-på-på hela tiden och häller ömsom vin och ömsom vatten över sina korister. Ett litet energiknippe på alla sätt och vis. Och så sa hon att jag hade en fin räst, sådana människor måste man bara tycka om.

 

#Made by Lena