tisdag, januari 16, 2007

Färdinna

Idag var vi och hämtade bilen, det var inte helt problemfritt eftersom jag hade fått för mig att jag kunde betala resterande belopp med mitt bankkort vilket visade sig vara fel. Väldigt fel.
Ponteliten och jag fick snabbt jaga fram en bank som gav mig en slags lapp med pengar i som jag fortfarande inte riktigt förstår hur den funkar. Men, just i sådana lägen uppskattar man Amerikanarna för deras liberala öppettider, kan ni tänka er något så vansinnigt som en bank som har öppet till klockan sex? Jag frågar mig: Vad gör de inte i amerikanska banker efter klockan tre?

Än så länge har inget i eller runt bilen sprängts, så jag är mäkta nöjd med mitt val. Har jag sagt att det är en GT? Med massor med Motor? Som Brummar väldigt om man vill?

Rovligt!

Livsfarligt!

3 kommentarer:

Kristian sa...

Grattis för typ jättemångte gången! GT är gott! Och i och med det beslutar jag enhälligt med mina andra personligheter att saker på "K" vid uttryckt önskemål får placera sig bakom ratten istället för jämte densamma. Observera gladeligen att denna överenskommelse inte innehåller något finstilt, utan är ganska grov i sina drag (vilket bilen inte har något). Så snart denna text lästs av den omtyckta ägarinna (dvs inte banken) anses den godtagen utan någon som helst underskrift. Sånt är nämligen bara tramsigt. Också muntliga avtal gäller trots att sådana inte gjorts.

Du, gullet, jag vill inte idiotförklara dig eller så, men pengar kommer i två former:
1. Som metallistiska små saker. Dessa kallas "mynt", men det visste du nog redan. De brukar man inte få så mycket för och jag föredar att kasta dem. I en burk. Som jag sedan går till banken med. Då kan jag köpa den andra sorten:
2. "Sedlar". Dessa brukar vara värda mer. Tror det var en sån du fick. Var det inte det tycker jag du ska reklamarisarirera och kräva mynt istället. Då kan vi spela krona. Det har jag inte gjort på jättelänge.
Jag skojar förstås bara med dig - Det förstår du va? Jag spelar ju nämligen krona varje kväll. Höger hand mot vänster hand. Oftast så vinner jag.

Jag tror inte de rånar den. Vad jag vet är det nämligen förbjudet även efter klockan tre. Men jag är inte säker för det gäller andra regler i USA har jag hört. Visste inte att olika landskap hade olika lagar. Fast USA kanske är en kommun? Känner mig förvirrad och måste vila lite...
jnhhguyoigfvrnjigt,nhjy6hj,bgm mgrjj
...Förstår inte folk som kan sova på tangentbordet - Det är inte alls så bekvämt. Hoppas ditt tangentbord är mjukare än mitt (som är ett Compaq KB-0133).
Galna kramar!

Anonym sa...

Inte GT i bilen!
Vad är det jag har sagt hela tiden?
Det behöver ju inte bli farligare och rovligare än vad det redan är, ju....
Framförallt inte när du är där o jag är här.
KramkramograttistillLottaidenBlåbilen.

Anonym sa...

Är stolt över dig. Bilar som brummar väldigt är väldigt kul! Mer brum = mer kul!

Kram!

 

#Made by Lena