fredag, maj 04, 2007

Kontraster

Idag var en dålig dag, lika dålig som gårdagen var bra. Idag har jag försovit mig, stressat, vaknat i fel säng, i fel stad och med gårdagens kläder utspridda lite varstans, håret på ända. Idag har jag suttit vid datorn och gråtit, svurit över tiden och ord, varit overksam och trött.

Igår däremot, igår var nästintill magisk. Power suitad till öronen med flippig kjol, krispigt vit skjorta och de bästa klackiga skorna tog jag Manhattan smått med storm. Jag bemästrade såväl trafik som parkeringsproblem, flirtade med potentiella kunder och fick lära mig lite på köpet. Jag skrattade en del, funderade en del och sa till Säljare Toms (ej att förväxla med Byggare Bob) stora förtjusning inte nej hela tiden. Jag trippade runt bland roliga butiker, kisade mot solen och läste bok i Union Square Park. Minst tjugo gånger tänkte jag på hur fantastiskt underligt det är att jag gör allt det här och får uppleva så mycket storslaget.


Jag blev trött i fötterna.

Jag drack alldeles för dyra eftermiddagsdrinkar på en balkong i en skybar i Meatpacking District (Lower West Side) med solen belåtet stickande i nacken. Utsikten var underbar. Jag smygkikade på det vackra folket. Jag fick middag på en rar, liten restaurang i Midtown. Jag fick goda kyssar i mungipan och alldeles för lite sömn.

Kontraster. Höga berg och djupa dalar.

4 kommentarer:

Marina sa...

Efter uppförsbacke kommer nerförsbacke.

Anonym sa...

Och efter en uppförsbacke är man alltid på topp!

Anonym sa...

o på botten så kommer man inte längre ner heller:) OCH där får masn svära så mycket man orkar, helt giltigt!

Anonym sa...

o du vet väl att det är ganska kul o svära....? man får hitta på och använda de mest fantastiska ord o förolämpningar mot världen och säga dom HÖGTHÖGT! Man måste ju överrösta trafiken om inte annant.
krk

 

#Made by Lena