måndag, juni 04, 2007

Fräck måndag

I morse vaknade jag med en distinkt känsla av FREDAG! i kroppen. Jag var så glad att det äntligen var FREDAG! för då finge man vila efter en lång och strapatsrik vecka... Tyvärr kom det där tänkandet av sig ganska snabbt när jag insåg hur mycket icke-fredag det var, det var inversfredag som i måndag, ju.

Och vilken måndag det bidde, jobba-jobba-jobba. Säljaren jag gillar minst var på mig som en kåt iller redan från första sekund och hon höll igång mig till sena kvällen med sina frågor och påhitt. En i sanning galen kvinna. Dagens höjdpunkt var lunchen med kontorets högdjur: säljchfen, marknadschefen och vår CEO där jag bland annat fick lära mig vad en "Double bagger" är. Det är en date som är så ful att man, när man träffas, drar en påse över huvudet på henne och sedan, utifall att den skulle trilla av, drar en över sitt eget.

- Really classy, John, var min kommentar på den historien.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det en motsvarighet till the double bagger för en föreläsningssal med publik i? Bagger the house? Full House Multi Bagger.
För att man har en powerpoint presentation som är så ful och förvirrad at ingen borde få utsättas för den... En MultiDouble Bagger presentation. Eller Power MultiBagger Presentation? Eller en PowerBaggerPointHouseMultiBagger PresentationMultiBagger?
Den är i vart fall inte classy.
åtmisntone ska jag ha en påse över huvet.
Dystonier borde förbjudas.
krk

Magnus sa...

k, i ditt fall skulle jag nog använda en avledningsmanöver. Vad sägs om att dra brandlarmet samtidigt som du börjar presentera elelr kanske lägga in en bild på en kraschad dator som andra slide, då kan du på ett snyggt sätt säga "Vad hände nu, hela datorn kraschade!, tyvärr får nog avbryta nu."

Anonym sa...

haha! det hade varit något, och med min tur med datorer kanske jag itne ens behöver låtsas att datorn kraschar. Ibland gör den ju det ändå....
Och vet du Lotta, det här med ickeprofessionalitet verkar gå i släkten, tur man kan kompensera med .... rödhårighet?

 

#Made by Lena