torsdag, juli 26, 2007

Role call 260707

Hejhejhallå!

Vilka är vi som träffas här egentligen? Jag vet att jag kommer hit allt som oftast, dessutom vet jag om mina föräldrar och min syster och en hel bibba andra men nyssens snubblade Jesper Karlqvist förbi och då har verkligen hela världen ställt sig på öronen en gnutta.

Jag trodde Internet var stort!

Pyttsan! Det är uppenbarligt lika stort som Skåne är platt och det vet vi Skåningar att så verkligen inte är fallet.

Så, Besökare #1, vad heter du och var kommer du ifrån?

21 kommentarer:

Anonym sa...

får jag vara no 1?
fastän jag är nämnd?
jag är knyttet och jag kommer från det oplatta skåne. De tär inte det minsta platt, som du säger. Inte heller slätt. Kanske är det skrynkligt.
krk

Magnus sa...

Besökare #1 kommer ursprungligen från Ulricehamn, är sambo med Frida och har en ettårig son som heter Linus. För att visa hur liten världen är så kan jag nämna att jag pluggat ihop med Jesper Karlqvist på LiTH.

Vem är jag: Magnus C.

Anonym sa...

attans, nu måste vi kanske slåss magnus. Vi kan ju inte båda vara no 1....
k

Unknown sa...

Oj, rena rama slagsmålet! Kul!

Anonym sa...

vadslagning på g....?

Jesper Karlqvist sa...

Ojojoj! Jag är omnämnd! Hej Magnus också! Och Knyttet förstås. Fast du lär ju definitivt inte komma ihåg mig. Vi har bara träffats några få gånger, och då var du så liten, så liten. För jag vill visst minnas att du föddes strax innan familjen A tog sitt pick och pack och drog ner till sydligare breddgrader.

Internet är mindre än världen!

Anonym sa...

o världen är liten!

hej jesper!
minns dig inte alls, bara tittat på foton, jag.
:)

Anonym sa...

Hej, jag är Anonym Stalker, så anonym att jag knappt finns! Antar att jag
är nummer -1 då. Ok, jag är
inte anonym. Jag är bara ointressant. Men vi har en gemensam bekant, och hon har samma hårfärg som du!
Jag läser din blog lite då och då. Inte som någon dokusåpagluttare; nä, jag gillar att följa andras slutsater. Du förklarar dina tankegångar, och det är intressant! Alltid lär man sig något.
Och, jo, din humor är helt klart kompatibel med min.
:)

Unknown sa...

Hallå där! Meningen med det här inlägget var att ni skulle identifiera och avmystifiera er, inte tvärtom. Fyttikatten...

Mialiten sa...

Linda Maria, men bara när mamma är arg på mig, och det händer väldigt sällan nuförtiden. Jag kommer närmast från en kubansk KB-villa i Ryd, med bil. När jag blir stor ska jag lära mig att cykla till jobbet.

Anonym sa...

När min mamma var arg sa hon Åsa Maria. När hon inte var arg sa hon Åsa Bi. När jag blir arg får jag väl säga Rasmus Valdemar!

Jag som har trott att k var Kristian... Där ser man!

Jesper Karlqvist sa...

Min mamma blev aldrig arg på mig. Jag lyckades nog se till att brorsan fick all skiten om det väl hänt något. Det var större chans att det faktiskt var hans fel också. Kanske det är nu, 27 år senare som man ska börja skämmas... Eller är det preskiberat?

Kristian sa...

Nä, jag är Plupp. Och gäst nummer 12, för det tycker jag är ett bra tal.

Tar det fö som en komplimang att bli förväxlad med k, denna galet sköna tjej! Saker på k ÄR bra!

Anonym sa...

jo, det är sant, ibland är jag lat och orkar abra skriva k, det är en himla bra bokstav, men som det så sant påpekades så finns det ju flera k i världen. K1 o K2? fast då måste nog jag o kristian också slåss.... o det är nog dumt. Lättast är nog att identifiera mig med mina totalkastastrofala stavnignar o avsaknaden av stora bokstäver. Då är det mitt k som skriver.
krk

Anonym sa...

Okok! Jag ger mig. :)
Avmystifiering. Host, harkel...
Jag heter Rikard och bor i
Varberg. På dagarna bär jag
saker, tömmer soprum och kör runt i en lätt lastbil med armbågen ut genom fönstret och radion på, och låtsas att jag är trucker. Och, jo, jag gillar att kasta en massa ny musik på k också.

Unknown sa...

Hejhej Rikard, och välkommen. Baren är på slottet. Till höger. Det finns snacks i köket.

Anonym sa...

vem är han muffelmannen i sista inlägget? han borde komma hit också!

Unknown sa...

Ja, verkligen, för jag vet inte riktigt vem det är. Kan någon skicka hit Muffelmannen?

Jesper Karlqvist sa...

Jag går och hämtar honom. Ett ögonblick...

Och här kommer lite av gammal nostalgi fram (sorry att dra upp detta i din blogg, men jag ville att Knyttet också skulle se, för det involverar henne lite grand också). Var hemma hos päronen i Staffanstorp precis och tittade på gamla diabilder som farsan (med tummen halvvägs in i handen när det gäller datorer OCH fotografering) hade scannat in. Så jag la upp dem på Facebook, och rackarns så söta vi var när vi var små. Ja, vi är ju rätt söta fortfarande förstås.

Åsa Bi sa...

Jag kan avslöja att Muffiman är Patriks geocaching-alias. Ska se om han vill komma på besök...

Unknown sa...

Ah! Det hade jag ingen aning om.
Tack, Åsa.

 

#Made by Lena