tisdag, augusti 07, 2007

Lite på tjocken

Ja, så måste man bli gravid också.

Det är ingen ända på kraven för dagens kvinnor! Pontus slank över för ett tag sedan för att höra hur man på ett diskret sätt ska få Lindan till att förstå att de måste registrera sig hos någon lämplig affär för att vi andra ska veta vad de önskar sig till hennes, än så länge, ruskigt hemliga Baby Shower (Hoppas inte du läser det här, Linda). Jag hade givetvis inga bra idéer och när vi båda insåg att vi inte ens hade en aaaaaaning om hur man gör när man registrerar sig, tog jag och surfade till
Baby's R Us och letade efter manualen, så smått.

Kan ni tänka er att det är så fiffigt att man faktiskt kan registrera sig på Internet? Det är bara att skapa ett konto och börja bygga en lista, jag vet för jag har testat. Jag har också upptäckt att det är störtsvårt att hitta hur man tar bort kontot när man väl skapat det, vilket är lite kul. Pontus ansåg att det här väldigt tydligt pekade på att det var dags att jag skulle bli på smällen. Eller iallafall lite påsatt. Han är så snäll och omtänksam, han Pontus.

Bara så ni vet ska jag alltså ha barn i November för om man går till
Baby's R Us hemsida och söker på en mamma som heter Charlotte Abdon kommer jag finnas där. Som den ganska oförberedda blivande mamma jag är, är det stört omöjlig att förstå vad det är man behöver som alldeles ny i världen. Det verkar vara en härskans massa prylar, vad sägs till exempel om byxor med inbyggda knäskydd för det allra känsligaste av barn eller en tvättlappsvärmare så att man inte behöver torka varma rumpor med kalla tvättlappar.

Det här verkar minst sagt komplicerat, som flickan sa.

>> För er som inte förstår humorn i det här inlägget är jag alltså inte gravid. Jag upprepar: Charlotte är INTE gravid.

7 kommentarer:

Kristian sa...

Grattis!!! Vet du om det blir en pojke eller en flicka?

Ganska självklart att det inte är enkelt att ta bort kontot för är man gravid så får man ändå hoppas att man förblir det tills ungen poppar ut (Jag har hört många beskrivningar av födslar som just: -"Han/hon bara poppade ut och det kändes knappt alls!"), och sen förblir ett barn (innerst inne) tills det är dags att lägga sig i graven.

Grattis igen och lycka till!

Kram!

(Och för er som inte förstår humorn i denna kommentar, så är Charlotte inte gravid. Inte för att det gör kommentaren så mycket roligare. Jag upprepar: Det gör INTE kommentaren roligare.)

Anonym sa...

Hurra! jag ska bli Lillasyster IGEN!
JAg vill heta Maja!
kram k

(o för de som inte förstår humorn i denna kommentar: Min syster är INTE gravid, bara fram till november. Jag upprepar, bara fram till november, så passa på NU! Snart är lagret slut!)

Unknown sa...

Faktiskt så är det i November 2008 för min mage är för liten för at leverera något i November 2007, så lagret kommer vara ganska litet men konstant ett bra tag till.

PS. Om du fortfarande har problem att förstå humorn i den här kommentaren ska du nog söka hjälp.

Anonym sa...

Vi som trodde vi fått ihop det mesta i bebbeprylväg...(tack Kristian för transporterna ;-) ) osså har vi missat lappvärmaren med inbyggd bytesbelysning. Dundermiss! Vill ha.
OBS! Jag skojar inte. Jag repeterar - jag skojar INTE. Inte alltså. Jag lovar faktiskt. Men vi får väl nöja oss med vår pumptermos med hett vatten som vi släpar uppochner för trappan varje kväll... För vattnet i duschen duger inte enligt dotterns ömme fader. JAG SKOJAR INTE...:-)

Sedan att ungen allt får sova med samma blöja hela natten nu (efter den första månaden då vi bytte cirka fem ggr per natt) är en heeelt annan historia.

Anonym sa...

Shit, är jag pappan?

Unknown sa...

Är det där du, Bachelor #5?

Anonym sa...

Jeg ble mest paff over Kristians henvisning til at babyen i November bare skal poppe ut...Ikke tro på han (Gjentar IKKE tro på han).

 

#Made by Lena