tisdag, september 04, 2007

Tävlingsdags!

Hejhej allihopa och väldigt välkomna hit till dagens Strykfria tävling: Gissa min Anonyma Beundrare.

Jag försökte få hit både Bengt Magnusson och Magnus Härenstam för att lekleda lite men de hade visst annat att göra båda två, dessutom blev Bengt lite gnällig över det här med tidsskillnaden så jag gav upp. Jag menar, vi fixar väl det här själva, eller hur? (Fru StorLiten, skulle du kunna tänka dig skriva en liten jingel till mig om det här blir ett återkommande ämne? Jag tänkte mig något med en klatchig text och det gör du så bra.)

Så, bänka er i datorsofforna, ta fram chipsen, ölen och de religiösa bröden och häng med. Ta med en kompis, vettja, för nu är det dags att Gissa min Anonyma Beundrare! Fina priser utlovas.

Regelverket är ganska löst men målet med det hela är att avslöja identitieten på personen bakom namnet "Your Secret Admirerer", från och med nu forkortat till YSA. Jag hade tänkt mig att han kunde vara lite samarbetsvillig och kanske hjälpa oss med ledtrådar. Vad säger du om det, du där? Lite som 20 frågor fast på andra hållet, du ger oss svaren och vi gissar hejvilt. Vi är nämligen allihopa så helt otroligt nyfikna.

Vad vi vet så här långt är följande. YSA är:

  • Man.
  • Svensktalande.
  • Enligt egen utsago inte så bra på vare sig spanska eller italienska.
  • ... Dock engelskspråkig så det räcker.
  • Tveksam till att täcka över kön... Jag vet inte om det är något man egentligen vill veta men så är det iallafall.
  • Enligt min site meter boende i något av följande länder: Sverige, England, USA, Argentina, australien, Indien, Afganistan, Tyskland, Schweiz, Norge, Spanien, Indien, Mexiko, Frankrike, Taiwan, Danmark, Finland, Italien, Förenade Arabemiraterna, Brasilien, Holland, Belgien, Thailand, Kanada eller Portugal.
  • Ponerat att han hör hemma i Sverige antagligen boende i någon av följande regioner: Stockholm, Linköping, Norrköping, Lund, Malmö, Ludvika, Göteborg, Helsingborg, Åtvidaberg, Skellefteå, Luleå, Umeå, Laholm, Uddevalla, Kristianstad, Falun, Skara, Gävle, Örebro, Sollentuna, Landskrona, Tullinge, Hässleholm, Saltsjöbaden, Solna, Tranås, Halmstad eller "Not Set". Också detta enligt site metern.

FInns det någon som har lite trist och kan räkna ut hur många eligibla män som bor i de olika regionerna på världsbasis och sedan på Sverigebasis så att vi vet vad vi har att jobba med? Ur det materialet får vi sedan höfta till en bra siffra på hur många svensktalande som bor i världen, egentligen. Jag tror dessutom vi kan stryka alla länder som ligger på min nuvarande kontinent eftersom han avslöjat att han måste "komma över" för att något stormtagande över huvudtaget ska komma till skott. Om han inte luras, vill säga. Det är kanske dumt att begränsa sig alldeles för mycket till en början. Dessutom behöver någon luska ut var Not Set ligger.

Nåväl, priserna är fina, bland annat ligger ett $50 presentkort till världens bästa skovaruhus och väntar på den som gissar rätt, men ni måste skynda er för det går ut i December.

Varsågod YSA, golvet är ditt: Ge oss lite ledtrådar.

Jag undrar om vi kommer behöva livlinor?

63 kommentarer:

Jesper Karlqvist sa...

Det var ju ett rejält urval det där! Jag kan hjälpa till med att kolla upp hur många ogifta män det finns i de svenska regionerna. Någon annan får leta reda på de utländska ställena.

Sorterade på hur många av männen som är ogifta (inom parentes):

Göteborg: 88 636 st. (71,7%)
Stockholm: 90 888 st. (70,9%)
Solna: 17 579 st. (68,1%)
Umeå: 24 682 st. (67,3%)
Lund: 21 912 st. (66,1%)
Malmö: 61 517 st. (64,6%)
Luleå: 16 425 st. (64,6%)
Gävle: 19 341 st. (63,5%)
Linköping: 29 381 st. (62,0%)
Norrköping: 24 178 st. (61,9%)
Helsingborg: 23 115 st. (61,4%)
Örebro: 26 991 st. (61,0%)
Falun: 9 837 st. (60,0%)
Ludvika: 4 589 st. (59,7%)
Kristianstad: 10 203 st. (59,5%)
Halmstad: 15 884 st. (59,3%)
Landskrona: 7 213 st. (58,9%)
Skellefteå: 10 036 st. (58,9%)
Uddevalla: 10 578 st. (58,7%)
Skara: 3 511 st. (58,7%)
Hässleholm: 4 747 st. (57,9%)
Laholm: 2 789 st. (55,2%)
Åtvidaberg: 2 384 st. (54,5%)
Tranås: 4 049 st. (53,9%)
Saltsjöbaden: 3 380 st. (52,8%)
Tullinge: 3 026 st. (52,6%)
Sollentuna: 11 849 st. (51,6%)
Not Set: säkert rätt så många

Totalt antal i alla orterna: 548 720 st.

Notera att dessa ogifta män är av blandad ålder, men vi vet väl inte ålder på YPA?

Blir många att gå igenom!

Jesper Karlqvist sa...

Förlåt... YSA menar jag ju... Så går det när fingrarna är fulla av statistik och hjärnan full av solsken.

Unknown sa...

Nej, jag tycker att ålder är något som han typiskt ska dela med sig av. Det och en massa andra saker. Som namn.

Anonym sa...

*känner mig jagad*

om jag avslöjar namn så är jag väl inte så speciellt hemlig längre, eller är jag det?

låt oss för enkelhetens skull (för er tävlande) ge följande fakta. ja, jag bor i sverige (därav svenskan). jag är max delta fem år chotteålder.

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...

Okej, du har väl lite rätt i att ditt namn inte skulle stämma längre men, hur svårt är det att byta namn egentligen? Jag är för övrigt övertygad om att du inte går som YSA till vardags... Eller?

Det är inte ett så värst dåligt namn iofs, det gör nog många ganska glada. Tänk när man blir presenterad för någon som säger "Hi. Nice to meet you, I'm Your Secret Admirerer."

Anonym sa...

jorå, det är mitt namn.

okej. 20 frågor då... fast jag kan inte lova att jag svarar på alla.

let the game begin!

Unknown sa...

Hur tar du dig vanligtvis till jobbet?

Anonym sa...

vem har sagt att jag jobbar? detta blir ju i princip två svar i ett. jag måste få gratulera till denna intelligenta fråga.

jag är lat - jag kör bil till jobbet.

Marina sa...

Åååh, detta är så spännande att jag hoppar på min kontorsstol, så den bottnar ur. VEM ÄR DU???

Anton Ymer (pseudo) sa...

Lat: Det är säkert en minuspoäng. Du kommer att ha skjutit ut dig från listan om du inte svarar smartare i fortsättningen.

Anonym sa...

Admirer

/Rättstavningstanten

Anonym sa...

man ska inte alltid lita på vad som skrivs. det kan ju faktiskt vara så att det är för långt till jobbet för att gå, cykla, åka inlines eller springa. så egentligen är jag kanske inte så lat.

Anonym sa...

rättstavningstanten: läs tidigare kommentarer i förra blogginlägget angående mitt namn och den (för vissa) förmodade felstavningen.

Anonym sa...

Spännande! Vad har du för bil då?

Anonym sa...

ojdå. ska vi vara så specifika? jag kommer ihåg att 20 frågor egentligen bara var ja- eller nej-frågor.

jag svarar inte helt specifikt, men kan säga att min bil är lite silveraktig. är jag en prins på en silvrig springare? eller i...

Unknown sa...

Ja och nej frågor är för mesar, framför allt som jag misstänker att vi ändå inte kommer avsöja dig.

Här är min nästa: Vad är du allra bäst på?

Anonym sa...

Woha... Har en känsla att det här kommentarssidan kommer bli en bookmark för många!

YSA: I. Definitivt i. I silverspringaren alltså. Att åka tak till jobbet börjar bli väldigt kallt i Svea rike! Fast iförd skidkläder med slalomskidor på fötterna så vore det rätt fartfyllt...

Anonym sa...

18 kommentarer redan! det här börjar bli spännande!

om ja- och nej-frågor är för mesar skippar vi såna, för jag är ju ingen mes.

men oj, så svår fråga det där var. vad är jag bäst på? bäst i världen eller vilken av mina egenskaper/kunskaper som är den jag hanterar bäst? men jag är nog faktiskt allra bäst i hela världen på att stuva makaroner. eller att rita kor. det är jag bra på också. sen är jag en hejare på att kramas. det gör folk alldeles för sällan (vissa amerikaner till exempel)

Muffiman sa...

Stuvade makaroner tillhör en av mina favoriter, med stekt falukorv och Johnnys senap. Säg till nästa gång du lagar det så kommer jag gärna förbi och frossar, men då måste jag ju förståss veta var du bor... :-)

Jesper Karlqvist sa...

Spännande det här! Hmmm... Jag känner ju nästan ingen som du känner, så jag har inga kvalificerade gissningar, men jag kanske kan snoka rätt på honom ändå!

Här kommer min fråga: Vilken karaktär i teve-serien Beverly Hills 90210 är du mest lik? Om du känner till karaktärerna, alltså...

Anonym sa...

ja, jag känner till karaktärerna. självfallet! tror att david silver nästan passar bäst vad gäller personligheten. fast jag är inte lika lättstött och butter som honom. jag liknar nog ingen till utseendet, men den som skulle vara närmst isåfall är steve, fast det är ändå väldigt långt ifrån verkligheten.

Unknown sa...

Hmm... En knarkande DJ som är småkär i sin styvsyster, alltså. Konstigt, men jag vill fortfarande inte ens gissa på någon.

Men, jag har helt otroligt roligt och känner mig väldans smickrad över att ha en hel hemlig person att leka med så här.

Yay!

Anonym sa...

liten sammanfattning i mitt huvud(det är ju så mkt nu med ens):
man, svensktalande(kan ordgrupper! och STAVAR mot förmodan RÄTT), silverbilsåkande, makaronstuvande, stuvademakaronätande, jobbande, kramgillande.... tittat på beverlyhills nåra ggr.
Nu börjar det ta slut här, mitt itnernet ahr strulat så ajg är inte helt uppdaterad. Bara nyfiken, ajg med.

ok, jag misstänker en svensk.
två frågor:
1) har admirereren möjligtvis träffat systern i verkligheten? sett räcker delvis, om han nu råakr avra en sån där stalker, direktkontkat med konversation sålunda ej nödvändigt.
2)hur lång är han? (ja, det är viktigt)

det här var en rolig lek!
kram
k

Anonym sa...

neeej! jag är mer som david i de tidigare säsongerna. inte första säsongen, för då var han bara en tönt. nä, när han väl började bli lite polare med de andra i gänget. alltså innan han började knarka. men jag hade inte så många andra att välja bland. det är klart, jag kunde ju sagt en blandning mellan nat och james walsh, men det är ju lite tråkigt.

och ja, knyttet, jag har träffat din syster i verkligheten.

jag är nog rätt så lagom lång. en cirka 185 centimeter. ungefär som de flesta andra grabbar i min ålder. eller lite längre.

nu börjar det nog närma sig att någon kanske kan börja komma på vem jag är.

Unknown sa...

Pontus hälsar att vi inte är riktigt kloka. Jag håller med.

Ny fråga: Hur känner du för hundar?

Anonym sa...

hälsa pontus att vi är oerhört kloka. jag är faktiskt bevisat jättesmart! sug på den karamellen!

när det kommer till hundar är jag en kluven människa. hundar är bra att klappa på, bra att busa med, bra att kunna gå ut rundor med, men dåliga för att de måste driftas, man måste se till att de passas, för man kan sällan ta med dem på semester och det är ju oerhört äckligt att plocka upp bajset. men det måste man göra, för det är ännu äckligare att trampa i det.

Anonym sa...

Och NÄR träffade du Charlotte senast?

Anonym sa...

här är det snabba puckar!

låt oss säga att jag träffat henne någon gång inom den senaste två månaderna.

Unknown sa...

Väldigt bra fråga Åsa och väldigt bra undanmanöver där, YSA. Jag är imponerad.

Unknown sa...

Jag undrar även vad du har emot stora bokstäver.

Anonym sa...

ja, man får ju försöka slingra sig från alldeles för ledande frågor. exakt datum kanske skulle varit lite för enkelt så här tidigt i spelet.

angående små bokstäver så ger jag dig tre alternativ:
a) det tar för lång tid att hålla på att tycka ner den där dumma pil-upp-tangenten
b) mitt tangenbord är trasigt
c) att enbart skriva med små bokstäver är en genomtänkt fint för att det ska vara svårare att lista ut min identitet, om än en långsökt sådan

Anonym sa...

åh! öär ditt tangentbord också trasigt? du kanske är jag?
fasty jag är itne 185. och jag stavar onekligen mer fel också.

Jaja, då undrar ajg själviskt nog om JAG träffat dig nån gång? även utan konversation. Jag ahr liksom också träffat min syster inom de senaste två månaderna. En anann kasnek var med likosm, o det vore oerhört nesligt att inte inse det i så fall....
det, o så för att ajg är nyfniken förstås.

Unknown sa...

*väntar nyfnikent*

Anonym sa...

men ojdå. jag lämnade ju ett meddelande här, men det verkar inte ha levt kvar utan bara gått och självdött.

ni är många nyfnikna. det känns nästan skoj att vara den enda som sitter inne med den stora sanningen!

jo, knyttet, jag vill minnas att vi träffats. eller, ja, självfallet kommer jag ihåg det. sånt glömmer man inte. men därmed inte nödvändigtvis säkert att vi träffades inom den där tvåmånadersperioden som tidigare nämnts.

Anonym sa...

185 är helt perfekt... även om 186 är ännu lite bättre...
/Rättstavningstanten
som inte hittat det där inlägget

Anonym sa...

rättstavningstanten: läs kommentar nummer två på följande blogginlägg: http://strykfritt.blogspot.com/2007/09/upproputkast.html

Marina sa...

Ååh, jag vill också ställa en klok fråga. Är nyfiken och sedvanligt sur som jag ofta blir när jag inte listar ut hemligheter.

Anonym sa...

välkommen att ställa frågor. jag är full av svar!

Anonym sa...

Vad betyder musik för dig?

Anonym sa...

musik betyder mycket. spelar själv en del instrument, och har många vänner som gör det också. gillar att gå på konserter, fast mest om det är mina vänner som spelar förstås. ska på en på söndag faktiskt!

Unknown sa...

Var är du ifrån? I lite mer detalj än Sverige, menar jag. En region kanske?

Anonym sa...

om man delar upp sverige i fyra jämna delar uppifrån och ner så befinner jag mig någonstans i den undre fjärdedelen.

nu tycker jag själv att jag nog snart borde vara inringad och pinpointad och avslöjad. men det finns kanske fortfarande många som passar in.

Magnus sa...

okej, så söder om stockholm alltså!

Om du skulle skriva något med din egen dialekt, hur skulle det låta då?

Anonym sa...

det där förstod jag inte riktigt. om jag ska skriva något med min egen dialet, hur skulle det låta? hur menar du? ska jag skriva hur det uttalas, eller ska jag berätta hur det låter?

Anonym sa...

Hur länge har du varit singel? För det är du väl ändå...

Anonym sa...

självfallet är jag singel. och låt oss bara hålla oss till att jag varit det alldeles för länge. inte så att jag är desperat på något sätt, bara lite för länge för min egen smak. varför? för att jag inte funnit rätt person. eller jag kanske ska säga att rätt person vetat om att de funnit mig. förrän nu. kanske?

Anonym sa...

skit då, det avr ju mest frustrerande att få veta att man faktistk träffat/råkat personen i fråga. Suck.

den där musikbiten, apropå den: blåsinstrument elelr anant? elelr båda kanske? Elelr sjunger han rent av?

o jag tyckte dialketfrågan var smart, det måtte bvälan gå att improvisera fram en stavning som skulle passa ljuden som kommer fram när YSA talar? glöm rättstavningen! översakttad!(ja, ni fattar...)

Anonym sa...

vad gäller instrument - både blås, sträng och sånt med tangenter på. mer eller mindre bra på alla.

åmm ja ska säjja nåt på min dijalekkt så blir de såhär. ganska vanlit alltså.

Anonym sa...

bah! varför har du itne nån roligare dialekt för?!

(f r u s t r e r a d)

vill komma på en smart fråga men det går dåligt. Det närmaste just nu är att fråga efter ditt namn, men det har man visst redan gjort o det funkade inte. Ska gå o tänka lite (dvs avvakta andras smarta frågor)
mutter....

Anonym sa...

skulle jag skrivit andra ord kanske min dialekt skulle blivit avslöjad direkt. man får ju vessla sig runt svaren och lyckas svara på rätt sätt för att man inte ska avslöja för mycket.

Anonym sa...

Varför beundrar du Charlotte?
/Rättstavningstanten

Anonym sa...

Och varför är du hemlig?

Anonym sa...

Vilka av oss andra här i kommentarsfältet har du träffat? Så att vi vet om vi överhuvudtaget har någon chans att veta vem du är...

Anonym sa...

charlotte beundrar jag på grund av bland annat följande (detta har hon själv redan fått reda på smygvägen):
man blir glad bara man är i närheten av henne
hon har ett leende och ett skratt som smittar mer än ebola, men som inte är lika farligt
hennes röst är att döda för
hon har världens härligaste humor
hon du är oerhört jättesöt på alla sätt - från det vackra röda håret till de lustiga lilltårna och allt däremellan!
hon är omtänksam och snäll
om livet betygsattes skulle hon få mvg i kramning
hon får mig att skratta
man kan inte ha tråkigt i hennes närvaro
hon är öppenhjärtlig

håller ni inte med?

Anonym sa...

jag är hemlig för jag väl är för mesig för att stå upp bland så många av charlottes vänner och säga rakt ut hur saker ligger till. men nu har det blivit värsta grejen av det istället. så nu gör jag det mest på pin kiv!

Anonym sa...

jag tror att jag har träffat fyra av personerna som skrivit kommentarer i detta inlägg. sen vet jag inte vem vissa anonyma och rättstavningstanter är, så det kan ju hända att jag träffat dem också utan att jag egentligen har så stor koll.

men även om jag inte träffat alla så kan det nog hända att ni kanske eventuellt mer eller mindre känner till vem jag är.

Anonym sa...

oj! lilltåflukteri? hur lyckas man va0ra anonym o hemlig o ändå ha koll på syrrans lilltår? Hördu lotta, nu får du allt ge oss en lista på alla svenskar med silverbilar som sett dina lilltår.

Anonym sa...

jag är världens hemligaste beundrarare. snart får jag la komma med mer avslöjande information antar jag. annars kommer den här sidan att ta timmar att ladda för den enorma mängden text på den.

Anonym sa...

Alltså: av Jesper, Marina, Purjo, Magnus K, Magnus C, mig och Patrik har du träffat fyra stycken - för Charlotte och Knyttet hade du väl redan räknat med.

När träffade du Charlotte första gången?

Anonym sa...

vem har sagt att jag räknat med charlotte och knyttet? och vem har sagt att jag inte är en av personerna som du nyss räknade upp. eller så är jag någon helt annan. ojojoj... nu blev det komplicerat.

jag ska vara ärlig och säga att jag faktiskt inte kommer ihåg när jag träffade charlotte första gången. inte det blekaste minne. men plötsligt var hon bara där!

Anonym sa...

Jesper, vad har du för bil egentligen?

Unknown sa...

*boing*

Det var signalen som avslutar tävlingen: YSA är avslöjad och det var Chottlips som fick den fina belöningen på $50 på DSW. Tack för ert deltagande, nu ör det dags för reklam.

Oao. Lekledningen (Magnus och Björn) genom Chottlips

 

#Made by Lena