fredag, oktober 19, 2007

It's late o'clock

Hur korkad känner man sig när man:

  • Får tag på en flygbiljett hem från Washington som består av tre skutt (Washington DC till La Guadia NY och sedan till Philadelphia och sedan till Hartford i CT) och kommer ha en att landa vid slutmålet klockan midnatt?
  • Byter den biljetten till en annan, för ett par dollar eller 25, som bara har två skutt (först till Philadelphia och sedan till Hartford) och kommer ha en hemma klockan tio?
  • Fastnar i Philadelphia och får sitta och titta på när det där andra, senare flyget far ifrån en och kommer fram före en ändå?
  • Lägger sitt pass på biltaket och börjar köra?
  • Får leta efter sitt pass i ett parkeringsgarage klockan halv två på natten?

Jag hittade det så jag är glad alikaväl.

7 kommentarer:

Jesper Karlqvist sa...

Jag tycker synd om dig. Bara så du vet.

Anonym sa...

Det gör inte jag.
Jag skrattar!

:)

Unknown sa...

Inte tycka synd om!

Jesper Karlqvist sa...

Inte? Varför inte? Liiite bara? Fast i ärlighetens namn skrattade jag lite när jag läste om passet.

Kristian sa...

Det var ju inte kameran i varje fall... :o)

Mialiten sa...

Apkorkad. Men jag tycker om dej ändå.

Anton Ymer (pseudo) sa...

Regel 1: Byt aldrig kö. Ändra dig aldrig*. Har du valt häst 8 i tredje loppet så lyssna inte på rösten som viskar "kanske häst 2 ändå". Murphy hör dina tankar och ser till att den du böt från kommer att vinna.

Regel 2: Ställ ingenting på taket. Lägg det på framrutan/motorhuven istället. Då ser du förhoppningsvis när det trillar av. Kläm fast det med wåsher-wajprarna vettja.

Regel 3: Kolla alltid att det finns toapapper _innan_ du sätter dig. (Den är egentligen regel 1, men de andra passerade före just idag.)

Knasbolla. ;p




*) Är du osäker, bestäm dig inte för tidigt.

 

#Made by Lena