söndag, november 18, 2007

Att göra något gott

kaffet står framme
och duken är manglad och stärkt
att den som ska firas inte kan komma har ingen märkt

så stilla luften kan stå
så tyst en klocka kan slå
att det ska vara så svårt
att göra nåt gott
...

Det vet man ju, att ibland är det svårt att göra något bra. Man försöker precis hur mycket som helst men det vill sig inte riktigt vad man än gör. Men, i fredags tror jag jag gjorde något gott ändå och det bästa var att det vara hyffsat enkelt.

Jag tog mig till affären, handlade räkor, salladsmaterial, frukt, sparris, bröd och allt annat som var gott och tog en flaska vin i bara farten. Sedan lagade jag enkel men bra fredagsmat till Pontus och Linda, hällde i dem lite av vinet, fick nöjet att sitta ner med dem båda två vid bordet på samma gång, gav dem några kramar och lämnade dem sedan med all disken för att gå på bio.

...
det skulle bli vackert idag
det skulle bli sol eller bad
vi skulle göra dig glad
vi skulle göra nåt gott
...

Ibland är det bara några värmeljus, frasvärmt bröd och ett nytt recept som behövs för att få till det.

3 kommentarer:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Vad mysigt ni verkar ha.

Anonym sa...

aha, jag har kommit pü vem du är! Jag tar gärna en match i Settlers med dig! Gissar att Cornelia skriver under pü det! Kram pü dig!
/Tina

Unknown sa...

Oj, visste du inte vem jag var... Vad dråpligt.

Hälsa lilltjejen.

 

#Made by Lena