måndag, november 19, 2007

Steal with pride

En man i min inte direkt omedelbara närhet brukar ibland tala om hur man får "stjäla med stolthet", det vill säga lära sig och härma andras upptäckter så länge man gör det öppet och på ett sådan sätt att man kan känna sig stolt över sitt uppförande.

Jag har snott Internet av min hyresvärd i ett år nu, idag låste han sitt trådlösa nätverk. Jag har inte direkt stulit med stolthet, mest bara smålånat lite och nu sitter jag här och är irriterad som katten ändå.

Som tur var har jag fler grannar.

5 kommentarer:

Marina sa...

Haha!

Anonym sa...

Du får hoppas att de inte är nördar som
har nätverket öppet bara för att kunna
sniffa all trafik du/andra ger ifrån sig.
Lösenord, kreditkortsnummer och
annat sådant där trevligt. Det är
alldeles för lätt att filtrera ut.
Det är rätt svårt att hävda att de har
gjort något fel om de bara övervakar
sitt eget hemmanätverk och råkar
få tag på fel saker när andra snyltar, nämligen...
Fast, öh... just det.
Det var ju något om tcp/ip via ekorre
häromsistens... så jag varnade kanske
i onödan här... :)

Men annars... du kanske borde gå och spana lite på
nämda granne... jag har hört att fördomar
är bra och stämmer.

Anonym sa...

men en allmän nördvarning kanske är på sin plats....?

Anonym sa...

:)

kanske...
jag erkänner...
fast bara i smyg.

Anonym sa...

Ta det lite lugnt med lånandet. Iofs 250 USD i böter kanske inte är så mycket, men det kommer i registret misstänker jag. ;)

http://arstechnica.com/news.ars/post/20060323-6447.html

 

#Made by Lena