lördag, november 10, 2007

TCP/IP via ekorre, någon?

Skulle det bli bättre?

Idag har jag kokat, rasat och varit arg, ringt lillasyster och rutit och muttrat. Sedan samlade jag ihop mig, skrev ett mail som innehöll ord som respektlöst, stressande, urbota dumt, nedsättande och urbota dumt igen.

Sedan raderade jag det och åkte hem.

Alltså, jag for hem till Pontus och Linda beväpnad med tröstemat, sparris och snälla DVD:er och beklagade mig i timtal fram tills dess att vi alla tre bara satt och skrattade åt eländet och Linda somnade. Bland annat dök en variant på det gamla konceptet om internetkommunikation via brevduva, nämligen TCP/IP via ekorre. Nytt, revolutionerande och fullkomligt värdelöst om man bor nära en motorväg. Dessutom skulle latencyn bli ganska hög med tanke på hur korkade ekorrar är. Lite som vissa av mina kollegor.


3 kommentarer:

Jesper Karlqvist sa...

Jag vet inte varför, men det är något med tjejer som pratar TCP/IP som gör mig varm i hela kroppen. Även om TCP/IP-prat i allmänhet inte är så upphetsande.

Anton Ymer (pseudo) sa...

Whoa! Kool variant. :o)

Jämför med RFC 1149 (http://www.ietf.org/rfc/rfc1149.txt) som beskriver "A Standard for the Transmission of IP Datagrams on Avian Carriers" eller "TCP/IP via brevduva".

Anton Ymer (pseudo) sa...

*bah* Korkat av mig. Det var ju det ni jämförde med ju.

Jag får skylla på att jag blev förvillad av Eddie Izzard. Han ä ju så bra... and jam... and ... Belgium.

Jössos, hur fick jag in fyra ju i den kommentaren?

 

#Made by Lena