tisdag, december 18, 2007

Chottes tankar om internetdatingsiter och foton

(Nu är jag lite elak igen, men det får ni leva med. Trollet länkad nedan har inget med vare sig Kolmårdstrollet eller den riktige mannen jag skriver om. Han ser faktiskt bättre ut än så, fast bara lite.)

...
Chottlips says: Du?

Marina says: Jaa.

Chottlips says: Så här tänker jag.
...
Chottlips says: Här kommer det.
...
Chottlips says: "Charlottes tankar om internetdatingsiter och foton"

Marina says: Okej, låt höra.

Chottlips says: De bilder jag lägger upp på Match är bilder jag betraktar som bra bilder på mig själv, bilder som antingen gör att jag ser okej ut eller som kanske är lite larviga men som beskriver mig som person. Fast, till syvende och sist är det ett krav att jag inte får se ut som ett kolmårdstroll för jag marknadsför ändå mig själv.
Chottlips says: Så tänker jag.
Chottlips says: Sedan får man det här:
Chottlips sends:

Transfer of "P9000.JPG" is complete.

Marina says: Ojsan.

Chottlips says: ... och då tänker jag att jag nog tänker helt fel för det man borde skicka ut/lägga upp/skrika ut över hela världen är "Jag är så trygg och tråkig i mig själv att jag tar bilder i ett trist rum, med tråkigt ljus, i trista kläder och utan ens ett leende på läpparna".

Marina says: "och snett underifrån så jag ser mäktig ut"

Chottlips says: Haha
Chottlips says: "och lite på sniskan så att jag visar min spexiga sida"


Marina says: "och min mamma har hängt upp tavlan på väggen"
Marina says: Haha!
Marina says: Hans ena ben kanske är längre?

Chottlips says: Eller så är han klackskofetichist fast lite i lönndom.

Marina says: Ja, så är det nog.
Marina says: det var ett ganska sorgligt kort.


Chottlips says: De andra var inte mer upplivande.
Chottlips says: Jag ångrar mig, det här med singelskapet funkar ganska bra egentligen. Jag menar, nu har jag ju en snöskyffel och allt så jag kan skyffla ut bilen själv.
Chottlips says: Och fylla på bromsvätska kan jag nog lära mig genom att läsa en manual eller chansa.
Chottlips says: Vem behöver män egentligen?

Marina says: Men det är inte alltid ljuvligt att vara singel. I bland är det skönt att någon kramar en och sånt.

Chottlips says: Jag är alltså väldigt ironisk just nu...
Chottlips says: Lite beige också.

Marina says: Mm, jag förstår det egentligen.

Chottlips says: Okej...

Marina says: Flåt.

Chottlips says: Flöt...
Chottlips says: Hihi, "Flöt"... Jag kan inte ens vara deprimerad på rikt.
Chottlips says: Fan.


Marina says: Haha!
Marina says: Dumma idiot-pojkar som inte fattar att du är ett kap.

Chottlips says: Ja, ännu ett bevis på att de inte är riktigt kloka de här amrikanerna.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh!
hade ajg itne varit icke-man och din syster så hade ajg gift mig med dig för typ tio år sedan! dvs om jag då itne varit omyndig o nästan inte alls moppemyndig. O hade det itne gått hade ajg nog flirtat med Marinan, om hon inte varit gift, vill säga.

Det handlar itne oma tt amrikanrna inte fattr vilekt kap du är, det är nog meer att de helt enkelt känner de itne kan matcha dig - de kan omöjligt nå din nivå. Så är det. Ibland är det jobbigt avra bäst. Ta det som en man....som komemr från icke-amerika. Och icke-kina också. De är jätteimponerade sålänge man inte frågar hur mkt de får i lön.
Flåt min oseriöshet - jag når inte heler upp till din nivå:D
OCH ja ghar druckti lite vin...det är onsdag, ju.
kram pundhuvud
k

Kristian sa...

Nu blev jag också deppig. På riktigt. Säkert. Lovar. Vill ha en öl. Skit. Det fanns bara alkoholfri i kylen. Fan. Nu känns det ännu sämre. Jag är inget kap. Men det borde ju finnas nån ointelligent kvinna som inte fattar det. Typ. Fast jag tjänar bra. Det blir man lycklig av. Säger de som inte vet. Men vad vet jag. Är det så här det känns att vara lycklig kan jag lika gärna vara olycklig. Eller tvärtom. Kramas kan jag ändå. Faktiskt. Ganska bra också. Shit. Det kanske finns starkare varor. Bingo. Fast jag kunde inte bestämma mig. Det får bli en fiddich en hallands och en ouzo. Snart är jag lyckligt olycklig. Kram. Du ska snart få en riktig. Utan att jag är ihop med dig. Man får kramas ändå. Har inte fått nån sen igår så jag kan också behöva en. Eller tre. Fast jag föredrar jämna tal. Fyra blir bra. Till att börja med. Kram. Kram. Kram. Och jag skriver punkt. Punkt.

Marina sa...

Knyttet, du är klok! Jag skulle också gift mig med Charlotte om inte om fanns. Och jag tror som du - att det är svårt att matcha Chotte, men omöjligt är det inte. Det finns en för alla. MINST EN!!! I bland kanske man måste sänka garden också och låta sig träffas.

Och Kristian. Jag vet inte var jag ska börja. Du kramar underbara kramar, du är snäll, omtänksam, söt, rar, go, fin och rik. Om inte om fanns skulle jag gifta mig med dig. Du är ett kap.

Jag har nog för höga tankar om mig själv nu. Varför skulle ni nöja er med att gifta er med mig? Nåväl, skit samma. Jag hoppas och tror så starkt att jag vet att ni kommer att hitta någon som gör er lika lyckliga som Rikard gör mig lycklig. Det är ni värda.

Anonym sa...

Om ajg itne var så ogiftig av mig rent genereltl i den verkliga verkligheten , utöver alal de andra skälen som ajg redan nämnt ovan , så ahde ajg även flörtat och gift mig med kristian. Han är en bra sak som börjar på K. Att jämfröa med de där bra sakerna som börjar på M. OCh C. Och kasnke R också. Han låter iaf bra.
Med reservation för missade bokstäver i alfabetet.

Anonym sa...

Det finns minst en som anser att Chottlips är det största kap man skulle kunna göra...

Anonym sa...

Anonym ovan får pris för världens största underdrift år 2007!
:)

 

#Made by Lena