fredag, september 19, 2008

En gaffel. I ögat.

På en fredag som den här var jag på kontoret till strax efter lunch innan jag gav upp och sa att nej, min kropp vill inte ha riktiga kläder på sig idag, den vill ha mysbyxor och en t-shirt och ostmackor. Så, jag tog lite pappersarbete (datorn, med andra ord) under armen och for hem, satte på mig sagda myskläder, planterade mig i soffan och pillade på datorn.

Nu, när jag står i köket med en halvren gaffel i handen och funderar på huruvida jag ska sticka ut mitt högra eller vänstra öga först ångrar jag mig bittert. Hur skulle jag kunna veta att min entusiastiske granne brukar stå naken på sin yttertrapp klockan strax innan tre på fredagseftermiddagarna, egentligen? Det är kanske normalt här i UvSA? Det enda jag vet just nu är att mina ögon blöder och att bilden av en hårig, tjock, naken man för en lång tid framöver, kommer vara inbränd på min näthinna.
.

0 kommentarer:

 

#Made by Lena