måndag, september 08, 2008

Kära du

Jag tror visst att du kommer bli lika lycklig igen, kanske ännu lyckligare om vi har tur. Det kommer bara inte vara samma sorts lycka, den kommer vara mindre bullrig och vara mer känslig och i behov av omtanke och ljus och snälla händer. Man måste ta hand om sin lycka ibland, vissa måste göra massor med jobb för att den ska gro medan andra bara har den där.

Det är orättvisst, jag vet, och om jag fått bestämma skulle alla lyckliga människor skjutas. Lite i knät bara och bara på mina (och dina) dåliga dagar.

11 kommentarer:

Jesper Karlqvist sa...

Jag brukar bli glad när andra människor är lyckliga. Är det något fel på mig?

Marina Lagerberg sa...

Inte lika lycklig, men lycklig efter de nya förutsättningarna. Det är vad jag tror.

Men den lyckan kan ju bli starkare än tidigare lyckor eftersom man vet att man kan förlora den. Därför måste den också vårdas.

Skjut alla lyckliga människor i knät! Jag hoppas att vi snart får skjuta varandra. Jävligt ofta.

Unknown sa...

Men det är ju jättebra för då vet du ju, Jesper. Alla som haltar lite, de är lyckliga och då blir du glad.

Perfekt!

Fast, vad jag menar just här är att vid vissa må-dåligt-tillfällen kana man själv inte förstå att någon annan kan vara lycklig ch glad. Det är fel på dem, helt enkelt... Oftast blir jag också lyckligare av lyckliga människor men då måste det finnas en "baslycka" hos mig först.

Anonym sa...

jag blir stressad av lyckliga människor. Stressad och väl eg glad. Men stress r itne nyttigt, så jag blir också ganska ledsen.
Glada människor stressar. Stress är dåligt. Man får kardiovaskulär sjukdomo av stress. INTe emr än rätt att skjuta glada människor i knäna. MAn måste sprida ut morbiditeten i befolkningen.
Nån jävla rättvisa msåte det vara.

Anonym sa...

Man blir ju lite glad åt att att det finns de som kan vara glada, man blir glad för deras skull, men bara nån sekund elelr tåv för sedan komemr amn på att snart komerm de blir ledsna när de inser att sånt tar slut elelr att nåt anannt bara Händer, för att nåt Händer , det gör det nsätan jämt. Då blir man ledsen för att de är ledsna och det är stressande.
Kanske borde man helt enkelt bara skjuta alla männsikor i preventivt syfte, för människor är stressande oavsett hur de mår, och stress ger kardiovaskulär sjukdom och depressioner och depresionier är itne att leka med. Inte skjutvapen helelr, men ont skall emd ont bemötas.
Tycker jag.

Unknown sa...

Tur att du är lite olycklig, Knyttet, för det hade varit jättetrist att behöva skjuta dig, hur preventivt det än må vara. Dessutom hade jag, vid närmare eftertanke, inte blivit lyckligare av det ändå.

Unknown sa...

Fast nu ser jag att man ska skjuta de olyckliga med och då måste du åka också. Oj, vad svårt det blev.

Anonym sa...

Mmmm! Världen ÄR svår!
Och tung.
Och våldsam.
Och full med skjutvapen.
Tur man har har knäpp humor:)

Marina Lagerberg sa...

Farligast i allt detta är nog Chotten själv. Det är hon som bor i landet med flest vapen per capita. I alla fall om man jämför med vårt land.

Ge mig ett vapen så ska jag skjuta både dig och Knyttet lyckliga. Och mig själv.

Jesper Karlqvist sa...

Nu blev jag olycklig.

Det är ju bra på ett sätt. För jag vill ha mina knän kvar.

Anonym sa...

kommentarer på strykfritt gör mig lycklig.
Skit också.

 

#Made by Lena