fredag, december 05, 2008

... Och snart kommer Kalle och hans vänner

Det är samma visa varje år vid den här tiden på året. Det är skrämmande hur så många kan ha så pass fel i en så viktig fråga.

Och frågan jag tänker på lyder: Hur klär man en gran på bästa sätt?

Svaret är: Alla ni andra gör fel, det är precis tvärtom mot vad ni gör nu.

Att det ska vara så svårt att förstå att först sätter man på allt vanligt pynt, och efter det kommer det andra som i ljus, glitter och flaggor.

Varför är det så svårt?
.

5 kommentarer:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Det är när alla andra gör fel som man ska ta ett steg tillbaka och fundera ... hmm, det kanske är jag som gör fel, iallafall.

Du har naturligtvis helt fel:
Först sätter man dit stamglitter eftersom det ska ända in till stammen och inte tål att något annat är ivägen.

Därefter sätter man dit ljuset så att det kan fördelas jämnt och fint ur alla vinklar utan att störas av kulor eller pumlor eller äpplen eller jox. Lyset bestämmer, lyset är King.

Efter detta appliceras glitter i måttliga mängder.

Slutligen behänger man lediga grenar med jox. Flaggspel hänger man på segelbåten, de hör inte alls hemma i en julgran.

Anonym sa...

kör till, lyset är king, det är just därför det ska komma sist, så man sätter dem - precis som du säger, fast fel ändå - , fint ur alla vinklar utan att störas av kulor eller jox.

Stamglitter finsn det itne ens ett ord som heter. Jag hr kollat SAOL.
sådetså.

Unknown sa...

Tack, Knyttet!

Jesper Karlqvist sa...

Fel, fel, fel!

Jag med familj har rätt. Man klär på ljusen först, sen pynt och sist glittret. Och ju äldre man blir desto mindre pynt ska man ha i. Kulor räcker väl.

Unknown sa...

Usch! Lite pynt?? Är du helt från vettet, pojkvasker? Och ljusen först? Här trodde jag jag kände dig...

(Golvkon är fortfarande tokfin)

 

#Made by Lena