lördag, december 13, 2008

Rimstuga, del 1

Det mot julen onekligen lackar
Och paket alla inpackar,
På sin gåva man sätter papper och lim
eller tejp och lack men allra viktigast ett rim!

För att rim-anden till oss locka
Så vi julaftonens underhållning rocka.
Vi måste ta chansen och öva oss litt,
Kan hända skallen över sommaren rostig blitt.

Som uppgift för veckan ett objekt jag har här,
Årets julklapp tror jag inte det är.
Men, för blott 25,000 dollar
Man framtidstro och hopp framtrollar.
Och för bara lite mer än en tia,
Kan man få en kvarts gris i en stia!

Det här kom i posten i veckan, om man har svårt med presenterna kan man alltid slå på stort och köpa sig 25,000 dollar framtidstro eller varför inte en halv ko. Egentligen ska det vara juligt och färggrannt, men jag glömde slå på färgen på scannern och var för lat för att göra om.

Nåväl, här har ni något att öva era grymma rim-skillz på, om man kan rimma på framtidstro och heifrar kan man rimma på allt. Go, go, go!




.

8 kommentarer:

Mialiten sa...

Åh, kan man beställa en bit av en lama? Isåfall vill jag ha Dalai.

Kristian sa...

Hi, hi!
Och jag försökte läsa hela inlägget på rim, och tyckte inte du lyckats nåt vidare på slutet (fastän jag läste flera gånger). :-)
Jag har aldrig sagt att jag är smart...

Anonym sa...

glada lamor i bondage-kläder
glädjer oss i förskräckligt väder...

25000 dollar framtidstro
du sår ett frö, som sedan ska gro

tänk alla former ditt frö kan nå
tänk hur bra alla heifrar kan må!

för blott några tusen och en vattenbuffel
kan du le som moder theresa, i din vindtäta duffel...

Unknown sa...

Åh vad fint, vem är du och var kommer du ifrån okände rimmare?

Anonym sa...

jag föddes efter en våldsam krock
mellan en alpacka och en brunstig bock

mitt öde var förseglat från dag ett
den ridderligaste riddaren någon sett!

ibland sjunger jag sånger om en döende dator
och doften från en gigantisk perkulator

jag döper runda manicker efter en figur med hatt
och bodde en gång bredvid tre gigawatt...

mina rim börjar stappla, är jag rädd
men som en riktig riddare är jag rikligt försedd

jag tar fram mitt horn, och blåser reträtt!
se mig dansa bort, lekande lätt..

bakom mig följer mina fränder tätt inpå
spanande, efter någon att klå...

efter en våldsam och strapatsrik ritt
når vi äntligen dödsstjärnas mitt...

där kan vi vila och ta det lugnt
så nu är det dags att sätta punkt...


http://www.youtube.com/watch?v=1gZ0x8AVaBI&feature=related

(jag och gänget)

Anonym sa...

hej rikard:)

Unknown sa...

Ha! Hej Rikard!

Anonym sa...

Skit i framtidstron, den var ju skitdyr. Köp en ark istället för endast 5000$ och börja samla djur.

 

#Made by Lena