tisdag, mars 10, 2009

Tillfälliga tisdagstankar

Visste ni att ögoninflammationer kan göra ont? Riktigt rasande ont? Det lärde jag mig inatt när jag virrade runt i lägenheten i sex timmar i jakt på någon slags lindring från det där ögat som dunkade och ilade så förskräckligt. Jag visste inte heller att man kunde få feber av det hela men i efterhand förklarar det varför jag frös så dant hela natten, till och med efter 30 minuters het dusch och inbundlande i flera täcken. Det är underbart att jag lär mig saker fortfarande trots min väl tilltagna ålder.

Visste ni att en knallrosa trench coat med volang är vad som behövs för att locka fram våren? Det är i alla fall vad jag hoppas.

Har någon listat ut hur man håller ett hem rent? Om ja, kan vi planera in lite kunskapsöverföring?

Varför envisas jag med att leta efter herrsällskap när alla män bara är konstiga?

4 kommentarer:

Anonym sa...

En knallrosa trench coat tror jag är precis vad som behövs!

Anton Ymer (pseudo) sa...

Visst är vi killar konstiga, vi. Men du är inte så tokig. Leta efter damsällskap istället, då. Det kanske löser ditt problem. ;)

En sak är säker. Herrsällskap löser inte problemet med att hålla hemmet rent. Alla materialsporter fyller skrymslen och vrår och tar all tid från antimateriamaterialsporten städning. Microfiber ftw!

På tal om materialsport. Behöver du modefoton till din skyttegravsrock? Hojta när du befinner dig inom fokuserbart avstånd. Mina blixtar behöver fotomodeller.

Mialiten sa...

Skumt, ögoninflammation måtte smitta över http, för jag fick hämta pluppen på dagis redan efter en timme i morse. Vi sköljer med sterilt ögonvatten och kletar på en gul salva innanför ögonlocket som gör att hon ser än skruttigare ut. Prova att lägga dig och sova på en kudde i soffan, det verkar ganska skönt.

Anonym sa...

dumsyster. bli frisk.

 

#Made by Lena