fredag, september 17, 2010

Piip

Jag och bilen hade en allvarlig konversation igår morse. Så här lät den:


Bilen: Piiiip! Piiiip! Piii-iiiiip!

Jag: Helvetes jävla pisskitsbil!! Jag hatar dig, jag hatar dig, jag hatar dig!

The end.

Trasigt däck. Igen. Bara att bita ihop och ta sig till bästa vännerna på Town Fair Tire igen, det är ju ändå flera veckor sedan jag och Knyttet var där och fick skitbilens förra diagnos.

Jag och Grisbilshelvetet tog vår lufttrycksvarningslampa och for till bästa vännerna idag innan jobbet och fick snabbt och prompt reda på att det satt en spik i mitt vänstra bakdäck och att det inte gick att laga. Dags att sko om bilen, med andra ord. Det är fixat nu, bästa vännerna beställde däck och fixade och donade så där snabbt och effektivt som de alltid gör och nu sitter jag här och surfar Internettet efter en ny bil. Ett år med oansvarig bil får räcka, verkar det som.

Bacheloren hävdar bestämt att det ska vara en Subaru, jag funderar på en Mazda 3 eller kanske en sportig liten WW. Eller en Toyota Prius, för de har gått ner lite i pris nu eller, om jag har tur en Volvo C30 bara för att de ser så fräna ut och är svenska.

Eller kanske en gul Corvette.

6 kommentarer:

Kristian sa...

Jag har inte kommenterat på länge, så jag gör inte det nu heller. ;) Fast jag hoppas du hittar nåt du trivs med!

Kristian sa...

(Jag skulle trivas bäst med att få låna en gul bil)

Unknown sa...

Ja, det går ju med dina färger så bra.

Rikard sa...

Inte för att vara dum men... Hur är det bilens fel att det sitter en spik i däcket? Jag tror inte att en sportig liten VW, en Prius, en Mazda 3 eller ens en riktigt, riktigt gul Corvette skulle klara en spik i däcket på ett annat sätt än Grisbilen. Möjligen att Corvetten hade hanterat det på ett annat sätt och exploderat i ett Hollywood-liknande eldhav. Men du hade fortfarande haft punka.

Unknown sa...

Fast Rikard, när jag under det knappa år jag ägt Grisbilen räknar på det hela ser det lite udnerligt ut. Med Amir hade jag inga däckproblem under 2.5 år medans Grisbilen har åkt på 4 spikar och en spräckt en fälg (som gav mig punka igen). Den sista spiken gjorde att jag fick köpa nytt istället för att laga och nya däck till larvigaste sportbilen är dyrt. Jag frågade däckkillarna lite vad som kan göra det här och det verkar finnas ett par olika teorier: 1. Jag har otur, 2. Däcktypen jag har är känsligare än "vanliga" däck, 3. Jag parkerar i en spikfabrik varje natt eller 4. Någon saboterar mig.

Nu är det inte bara däcksituationen som gör att jag startkt överväger byte, ett av de stora skälen är den dåliga magkänsla jag har inför vintern. Det är inte så roligt att glida sidledes genom korsningar... :)

Unknown sa...

Sidled schmidled...

Du kan FedEx'a den till mig om du vill, jag behöver en bra vinterbil. Eller hur var det du sa nu igen?

Jag siktar lite halvt på att byta Marinas Yaris mot en Subaru Impreza på grund av att ha stirra döden i vitögat ett par gånger förra vintern. MEEEEEN det är ju kanske Marinas val att göra... :)

 

#Made by Lena