torsdag, oktober 21, 2010

Jättelångt

Men vad katten, det är ju jättelångt till Miami! Mer än 2 miljoner jämrans steg liksom. Det är ju bara 26 till kaffeautomaten....



Vi har startat en stegtävling på jobbet, det är lagtävling såväl som individuell tävling och vi konkurrerar även också mot de andra dotterbolagen i koncernen. De ska gå från Linköping till Mumbai, vi ska gå från Shelton till Fortaleza - Försten fram vinner!

Vi i USA ligger så in i bänken, hopplöst sist i bolagstävlingen, men vi är med stor sannolikhet de som kommer vara närmast just Fortaleza när alla är klara i mars i och med att alla ni andra går på andra hållet, så på något sätt kommer vi att vinna verkar det som.Första delmålet är ner till Pontus och Linda och jag har bara dryga två millioner steg kvar till jag är nere hos dem. Det är ju som nästgårds! Jag oroar mig dock lite för att det inte kommer finnas några klackar kvar i min garderob när det här är över.

6 kommentarer:

Jesper Karlqvist sa...

18928 steg om dagen är bra! Mitt rekord en dag var drygt 33000 steg. Det inkluderade bensinstopp med bilen så jag fick gå och köpa en dunk på Bauhaus och sen bensin på en obemannad mack en bit därifrån.

Kristian sa...

Men är inte P&L också ute och går? Då är de väl inte hemma när du kommer dit?

Linda sa...

Det är bara jag som promenerar, Pontus kommer stå på trappen i förkläde och spana längtansfullt. Välkommen!

Leif sa...

Jag hittade en liten bild av Pontus:
http://picasaweb.google.com/leif.wallin/FunStuff?authkey=Gv1sRgCIPsl57IgvSM5AE#5530928252304063442

Unknown sa...

Hahaha, Leif!

Anonym sa...

Jag kommer igag nar den dar bilden togs. Det kanns som igar, men det ar faktiskt 3 ar sen. Man kan se det pa avsaknaden av farger i bilden. Pa den tiden fanns heller inga digitalkameror, men josses vad folk kunde hamnas oforatter.

/Pontus

 

#Made by Lena