söndag, mars 18, 2012

Bam!

Tommy och Svarta Katten rök ihop idag. Rök ihop så att pälstussar i alla möjliga färger flög och Chotten hojtade svordomar högt och vitt kring hela trakten. Det var mord i blick och skrik värdiga vildvittror. Tommy drev till slut odjuret från Abweckis ägor, ända till snälla grannen Priscillas hus där jag delade på dem genom att få på Priscillas vattenslang.

Stackars Tommy blev jätteblöt.

Svarta Katten har varit frånvarande sedan incidenten.

Tommy har fått salva och plåster och fått veta att han är korkad som slåss med utekatter. Jag har pratat om HIV och riskbeteenden, han somnade.

Svarta Katten är nog ensam och rädd och jag tycker så hemskt synd om honom.

4 kommentarer:

krk sa...

men tjena vad ni har mkt katter!

Regina sa...

På tal om katter...har du sett Pelle svanslös-filmen där Björn Kjellman spelar Pelle? Den såg jag häromdagen å då kom jag på att du och Maja Gräddnos är lika, ja hon som spelar Maja menar jag så klart. På rak arm vet jag inte vad hon heter men det finns ju goggel..

Kristian sa...

Och jag kom att tänka på Eleanor Abernathy. Inte för att ni är så lika. Än. Hoppas jag. Aldrig att ni blir.

Unknown sa...

Tack, Kristian....

 

#Made by Lena