fredag, november 22, 2013

Brasserapport

Extra! Extra! Read all about it! Bloggen återuppstår för en dag ity jag har en kul sak att berätta!

I förrgår kväll kom jag hem till hotellet, trött och dan, och slog på TV:n som visade en exotisk mix av sydamerikanska och europeiska kanaler (tyska?) och en engelsktalig nyhetskanal.

Under det att jag klickade runt såg jag en speciell reklam om och om igen som måste vara väldigt poppis, det var en om engelskakurser som gick ut på att det kom en sådan där utlänning till ett kontor och hur alla på kontoret gömde sig/hoppade ut genom fönster/låste in sig i kassaskåp för att slippa försöka kommunicera med denna dära. Alla, utom en kvinna som kunde prata engelska efter att ha studerat.

Är det kanske så att det är vi i norra europa som är underliga med vår tidiga anglofiering? Efter någon dag infann sig både högstadiefranskan och semesterspanskan och jag har kunnat rabbla siffror och veckodagar som en kung med taxichaffisen när vi pratade om... Ja, alltså jag pratade om siffror och veckodagar, vad han pratade om vet jag inte riktigt.

Men det var nog inte så viktigt!

4 kommentarer:

Knyttet sa...

Engelsmännen var väl aldrig så himla intresserade i den där världsdelen som låg så långt bort. De tog över andra valda delar av världen som låg långt bort istället. Men en och annan ss-soldat tyckte väl att världsdelen lämpadesig för plan C, testat tyskan än?

Unknown sa...

Jo, jag hittade en colombian som var halvtysk igår, faktiskt.

Kristian sa...

It's alive!!! Underbart (för en som inte har fejjan...)!

Men, men... Portugisiska är det väl?

Unknown sa...

Precis! Men det kan jag ju inte!

 

#Made by Lena