tisdag, oktober 24, 2006

Boktips

Till Frida:

Läs The Year of Yes av Maria Dahvana Headley, en rysligt kvick, rolig och intelligent chick-lit bok. Jag vet inte om den finns på svenska ännu men den är väl värd att antingen anstränga sig över eller vänta på.

På den något mer allvarsamma sidan har vi Jonathan Safron Foers underbarhet Extremely Loud and Incredibly Close. Den vet jag har kommit på svenska och är väl värd att lägga lite tid på. En påhittig, bitterljuv och upplyftande historia som man kan inta med viss försiktighet i små portioner.

Vad ska jag läsa nu? Har ni några förslag?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr har jag dåligt med boktips. Förutom CIV strategy guide som du kan låna av Niklas. Eller möjligtvis Emperor serien av Conn Iggulden om du vill läsa in dig på lite historia.

Kom på en sak som du borde lägga in på din att göra i USA lista: sitta i publiken i en amerikansk talk show! Typ Oprah eller David letterman.

Unknown sa...

Ovh! Strålande förslag, det lägger jag till listan.

Anonym sa...

Här kommer boktips från Kiti:
"God wears lipstick" (Kabbalah)
"Men are from Mars, women are from Venus"

Anonym sa...

Vad kul den var bra:), det var liksom meningen. krk

 

#Made by Lena