söndag, december 10, 2006

Det är bar' å åk

Så var julen infyttad i det abdonska hemmanet till slut.

Igår gav jag mig ut på granjakt, alldeles ledig som jag var efter mitt lödagsjobbande i samband med RSNA, och vips kom jag hem med en helt sprillans ny och fin kungsgran köpt och packeterad av en trevig liten mexikan utmed Route 1 här i faggorna. Jag gav mig ut med en lång lista med måsten och borden (klappar, gran, pynt, spritiga saker, mat, gardiner, gardinstänger, saffran...) inför klädningskalaset jag hade bjudit in till idag men klarade knappt av att få till själva växtinköpen utan att förgås. Det har nämligen helt plötsligt blivit tokkallt här i mitt lilla hörn av världen. Fredagen gick alltsåi den frustrerade shoppingens tecken, vid något tillfälle här och var uppbrutet av ett telefonsamtal av Lindan som satt fast på en flygplats i Florida, men annars helt ostört till mmin stora irritation. Det är svårt att handla när inspirationen tryter.

Då jag inte ville ha en granbeklädnad likt den Sandra Bullock har i "While You Were Sleeping" tog jag mod till mig och bjöd in en handfull själar att assistera mig i mitt arbete idag; Pontus och Lindan, Niklas, Therese och Hugo, och Erik och Jaime dök upp framåt eftermiddagen för att se till att jag inte skulle drunkna i vare sig barr eller ensamhet. Själva klädnandet gick bra, jag är väldigt nöjd och glad över min lagoma gran, den är ungefär lika stor som jag är, och jag tror att gästerna hade det ganska trevligt. Hugo var lite kinkig men det får man väl räkna med med någon som inte ens är två veckor gammal. Bilder av gran och väl valda personer finns att hitta här. Mitt i all trevnad ringde mina grannar tillika värdar på och bjöd på rester av födelsedagstårta varpå jag bjöd in dem på lite glögg och samkväm med mina kamrater. Jag hoppas och tror att vi alla gav ett gott intryck. Jag har lite dåligt samvete mot mina stackars hyresvärdar då jag tydligen har läckt vatten på dem på sistone. Det är en helt annan historia jag kan dra för er en annan gång...

Nu är jag välmatad och återigen trött, tjatigt jag vet, men så är det med oss gamlingar. Jag återkommer inom kort med mer juläventyr, jag lovar.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tihi, fin gran du har:)! Den nakna bilden på den var nästan lite...sensuell: En oklädd kungsgran med småledsen uppsyn vid sirliga vita gardiner - Julporr. Ordet finns faktikst...Sånt kommer jag inte på själv.
Hm, jag ska tjata på junior webmaster om han kan visa våran stulna, nersågade, lidande och luktande gran något. Den är fullt utrustad med toalettborstängel, ölburkar, fläkt och låtsassnö så det ser ut som den möglar. Inte det minsta sensuell, men vore
synd om det inte dokumenterades.
kram mitt i nyllet

 

#Made by Lena