fredag, december 15, 2006

I nedan

Jag är helt fantabulöst trött ikväll.

Huvudet surrar, kroppen är matt, rumpan öm av allt sittande och ögonlocken gör bara halva jobbet, så där som jag gör armhävningar: de fixar bara själva nervägen. Jag kom hem från San Francisco strax efter nio i morse efter att ha, som ni kanske läst nedan, missat mitt plan och spenderat 7 extra timmar på SFO. Det var inte hälften så kul som det låter. Väl hemma var en dusch, en tandborste och en timme i sängen det jag behövde mest för att orka med ett par timmar på kontoret. Det var precis så att jag släpade mig igenom det som blev, Charlotte var inte produktiviteten inkarnerad idag. När jag höll på att fastna på jobbet efter klockan sex i ett tillstånd av extrem kantsuddighet, så där som man blir när man inte orkar ett dyft mer, följde Ponteliten mig ner till bilen för hemskickning. Orden "Ring om du får tråkigt!" ekade i parkeringshuset när vi skiljdes åt.

Tokroligt kan jag väl inte påstå att jag har, men jag har fått en dusch på kroppen, ett par luddiga tofflor på fötterna och bästa ensammaten, ugnsbakade rotsaker med getost, i magen så jag är ganska nöjd ändå. Snart ska jag sova, sova, sova ända till grannhunden börjar skälla imorgonbitti och imorgon ska vi in till Manhattan och titta på granen vid Rockerfeller Center, äta lyxig mat och knalla runt.

Förra inlägget var från igår men jag var för snål för internettet på fygplatsen, därav backloggen.

1 kommentarer:

Anonym sa...

OJJJ hvor mye jobber egentlig damen?? Håper du har det bra der du er likevel. :-)

Stor klem fra Norge

 

#Made by Lena