söndag, december 17, 2006

Slentrianaktigt

Manhattan bjöd på slentrianshopping, fet julgran vid Rockerfeller Center, besök på comedy club och god mat på läcker restaurang. Det var löjligt folkrikt på sina ställen och tunnelbanan var inte riktigt samarbetsvillig hela tiden så ibland blev vi lite irriterade men annars var det bara trevligt. Comedy cluben var ett kul nöje jag helt klart kan tänka mig att upprepa vid tillfälle. Vi fick sitta längst fram vid scenen och fick språka en del med kvällens underhållare, bland annat blev Pontus utpekad som homosexuell, jag blev erbjuden jobb som dominatrixa och Linda fick allmäna komplimanger. Kvällens huvudnummer, Bobby Slayton, var väl ingen som jag föll för direkt även om man skrattade en hel del åt honom, hans humor var ganska hård och han pratade hiskeligt fort hela tiden. Hans föråkare var faktiskt roligare och gjorde kvällen.

Jag ska för övrigt fira jul med mina oträffade och avlägsna släktingar i New Jersey, vad tycker ni att jag ska ta med mig till dem? Jag tänkte mig Saffransbullar eller Pepparkakor och kanske en Jansson eller något annat löjligt svenskt. Vad tycker ni? Jag kan alltid göra en liten korg att ta med mig, korgar är bra presenter.

Nu är jag tråkigt nog trött igen, så nu tar jag natt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Svenska bullar med kanel og socker er heller inte en dårlig present :-)

Stiliga foton by the way :-)

Unknown sa...

Bra idé och tack!

Anonym sa...

Jag tycker att du ska visa att vi svenskar är först med det senast och att vi ständigt utvecklar julmaten. Jag röstar för luttrad bäver på en bädd av fågelfrön, smattrad skinkaladåb med jordgubbssylt, självdöd ren kanderad med florsocker, iransk hästfilé rullad i nylagd asfalt med garnityr av hyvlad sårskorpa. Listan över rätterna som väntar att introduceras på det amerikanska julbordet är lång och osmaklig.

Unknown sa...

Åh, gudars vad smakligt det låter. Jag återkommer med favoriterna så snart jag har provlagat och överlevt.

Anonym sa...

Rymdyoghurt. Det är svenskt.

 

#Made by Lena