tisdag, december 19, 2006

Santa's little helpers

Se här för att delta i julidyllen på Broadway. Jag och Darth ägnade gårkvällen till att pimpla rödvin, lyssna på 80-talsmusik och stöka ner lägenheten till långt in på natten. Packade in paket gjorde vi också och blev av med det trådlösa nätverket från grannen vilket gjorde att jag trots allt var tvungen att gå och lägga mig innan det officiellt blev morgon istället för att skriva saker. Jag roade mig även med att ta larvia foton och öva mig i konsten att beskära bilder vilket är förvånansvärt svårt. Rationalist som jag är tycker jag ju annars om att just ta bort och eliminera saker.

Jag vet inte riktigt hur det gick till men nu har jag en himla massa paket att skicka med Tomtens andra hjälpredor (Pontus och Linda) och jag hoppas verkligen inte att de kommer att drunkna i mängden rosefjetter, småkulor och stjärnor jag behängt mina paket med. Temat för inslagningen i år är Svulst. Det är mycket guld, silver, stjärnor och glans och stora mängder olika sorters snöre har fått sätta livet till i skapandet av överdådet som är 2006 års gåvoskörd. Trogen traditionen åkte även lackstängerna fram igår och hela huset luktade så där vansinnigt gott av blandningen lack och pepparkaka, att jag periodvis bara satt drömskt på golvet i mitt hav av papper och insöp hela härligheten. Lack verkar för övrigt heta "sealing wax" på engelska för den som är intresserad av sådan information.

0 kommentarer:

 

#Made by Lena