onsdag, maj 16, 2007

En annan sorts lista

Önskelistan. Det är en bra sorts lista.

Ikväll kom jag på vad jag önskar mig, något som kan vara nog så svårt att komma på så här i anslutning till en påträngande födelsedag. Bakgrunden till önskandet är att jag bakade en sats med Mockarutor ikväll och till dem måste man vispa 3 dl socker och 5 ägg vita och pösiga, något man med fördel gör med elvisp. Jag vispade dem gula och såsiga ett tag men min arm tog slut ganska strax varpå jag gick vidare i receptet. Vem behöver vita och pösiga Mockarutor? Jag föredrar mina chokladiga och med kokos på.

Men, mitt i det här lagandet blev det ganska uppenbartr att bristen på elvisp är stor i det abdonska hushållet varpå min önskelista nu ser ut så här:

1. En stark, och villig visparm.
2. Alternativt en elvisp.

Jag tror jag föredrar armen. Den som kan ge mig en stark visparm kan sålunda vänligen komma hit, det är valfritt att passera Gå och fullkomligt onödigt att stanna i fängelset på vägen. Skynda, skynda! Vem vet när jag ska baka nästa gång?

4 kommentarer:

Marina sa...

Grattis på födelsedagen!

Till din ära äter vi idag Ben & Jerry's Cookie Dough-glass. Om några timmar kommer Kristian och då ska vi fira din födelsedag med dunder, brak, GT och grilla i regnet.

Massa kramar från Rikard och Marina

Anonym sa...

Tusen kramar på födelsedagen! Ha en bra dag. Vi firar med Knyttet och Andreas! Thu kommer imorgon
POK
mapa

Anonym sa...

GRATTISGRATTISGRATTISGRATTISGRATTISGRATTISGRATTISGRATTISGRATTISHGRATTIGRATTISGRATTISGRATTISGARATTISGRATISGRATTISGRATTIS!

Och:

KRAMKRAMKRAMKRMAKMRAKMRAKMARKMARKMARKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAMKRAKMKRAM!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen!
Jag hörde att du fick se en liten show via internet idag med Patrik och Magnus i huvudrollerna men eftersom jag inte var där då så vill jag skicka en egen grattiskram till dig och hoppas att du har en riktigt bra födelsedag.

Kram
Frida

 

#Made by Lena