fredag, augusti 24, 2007

Tio for lång och gjord av bakelit

Det är jag, det.

"Mår du så bra som du ser ut eller är det bara fasad?" frågade Knickedicklas härom nyssens när vi tog en extrainsatt fika på balkongen. Jag svarade lite tveksamt att, jo, jag mådde väl ganska bra ändå. Lite klurigt är det att cirkla runt folk man inte riktigt vågar möta, att rikta blickar mot hörn som knappt ens finns och använda smala, raka, blåa pelare som kamouflage när man är kurvig och paisleymönstrad. Men, det går. Jag klarar mig riktigt bra, har till och med skickat mail som varit hyffsat professionella och nödvändiga. Det är inte utan att jag är lite stolt över mig själv.

När man anstränger sig så här hårt är det ganska skönt att få gnida sig lite mot nya människor helt utan några konstigheter. Tänk er som så här:



Eller så här:

Eller så här:




6 kommentarer:

Anonym sa...

hur var det nu det var - ett skratt som smittar som mässlingen?
till o med när det inte hörs.
strået vassare än somliga pingviner, även om de också smittar ganska ordentligt. Ystad intaget. Tror malmö med?

Jesper Karlqvist sa...

Jodå, hon har rätt, lillasystern... Här har det gått pingviner i helvete! Mina grannar är nog trötta på C Em F och G nu tror jag.

Men oh, så söta vi är på bilderna!

Tänk att även en Canonkamera som själv tar foton kan klara av att lyckas!

Anonym sa...

Ni är så fina båda två! Jag passar på att säga hej till Jesper. Hej Jesper! Det var länge sen sist. Vad kul att du hittade Charlottes underbara sida. Nu har jag ju två bloggar att läsa (jag har läser din med men jag har inte hunnit skriva något till dig där). Du verkar vara samma gamla roliga Jesper med en massa härliga ideér. Det tycker jag om! Oj, oj måste gå, någon skriker och drar mig i byxbenet (Magnus låt bli).
Kram Frida

Jesper Karlqvist sa...

Hej Frida! Och grattis till er son förresten (om än lite sent). Har namnet någon som helst koppling till vår utbildning? Måste ju bara fråga...

Så kul att jag får fler läsare på min blogg. Jag vet ju inte exakt hur många som läser den... Ibland känns det som noll stycken.

Kram på dig och Magnus också!

Anonym sa...

Tack, tack! Han är världens underbaraste. Magnus och jag hade ingen som helst tanke på våran utblildnig när vi kom på namnet. En del ler lite glatt när vi säger att han heter Linus men nu tycker vi det är ett ganska passande namn eftersom det var där vi träffades. Jesper, vad har du för mailadress?

Jesper Karlqvist sa...

Haha. Snyggt att vi sitter här och kommunicerar i kommentarfältet. Jag har jesper@karlqvist.nu.

 

#Made by Lena