söndag, november 04, 2007

No More Mr Nice Guy

- We need to talk! sa jag och la bestämt ifrån mig Nortons antologi över engelsk poesi på soffbordet.

Jag och B3 satt hemma hos honom efter en fullmatad kväll med sushi och opera, två av mina favoritsaker i hela världen, detta faktum till trots var jag inte helt lycklig. Jag var långt ifrån lycklig, om sanningen ska fram.

- I don't feel like what we're doing is going anywhere. Don't you agree? frågade jag och plirade på honom från mitt hörn av soffan.

- Do I have to agree? frågade han tillbaka och jag fick redan då lite ont i magen, det här skulle inte gå så enkelt som jag tänkt. Kan inte alla bara vara överens och tycka samma-lika som jag.

- No, it was more of a question than a statement... Do you agree or don't you?

- Well, I don't but I have sort of been waiting for you to tell me that there is a problem.

Okej. Vi gjorde plågan ganska kort och när jag väl var klar med mitt ursäktande och förklarande fick jag till och med beröm då jag tydligen följt alla slutgörandets regler och rekomendationer (Inte bli emotionell - Check! Vänta till slutet på kvällen - Check! Göra det hemma hos den andra personen - Check! Vara rättfram - Check! Se till att ha eget fortskaffningsmedel att ta sig hem med - Check!).

Väl hemma igen sitter jag nu och känner mig ganska tom och tarvlig, för här på Broadway lider vi av kärlekskrankhet ikväll. Den här gossen hade så många bra saker för sig, han var smart, händig, småkul, sportig, verbal och fick mig att känna mig trygg men inte ett endaste litet pirr blev det i mig av honom. Det är bara att åter igen inse att jag är för jobbig för mitt eget bästa, snart blir det dags för nödslakt.

7 kommentarer:

Jesper Karlqvist sa...

Nödslakt är väl inte riktigt nödvändigt? Tänk på oss andra som får leva utan Strykfritt då! För jag antar att ingen superhjälte anmält sig än.

Men du - jag tycker fortfarande om dig!

Anonym sa...

Vad duktigt gjort av dig! Vet själv hur svårt det är att göra slut när han är så himla bra egentligen, fast ändå inte... Om han vore helt fel så skulle det ju inte vara så svårt!

Hoppas att du känner att du har gjort rätt.

Mialiten sa...

Jisses, jag visste inte att det fanns ett protokoll att följa. Fick förra lördagens finskor följa med och gå på opera? Det hoppas jag, för de var illa fina. Kram!

Anton Ymer (pseudo) sa...

Att ta med illa fina finskor på opera, det låter nåt det. Bra mycket roligare än att göra slut.

*peppar!*

Unknown sa...

Nej, det var svart och rött som gällde igår så jag körde på klassiska svarta stövlar. Det visade sig vara jättebra då vi var tvugna att springa till operan för att inte missa något.

Anonym sa...

Sier meg enig med Jesper at det ikke er nødvendig med nødslakt. Synes du var flink, og for riktige Drømmedamer (som deg) dukker det alltid opp en superhelt til slutt!!!

Anonym sa...

mutter, nog för du råkar vara född först, men ibladn känns det som om det är du som härmar mig. Du är iaf irriterande lik mig. Tycker udnerligt mkt om dig dock, så det går itne riktigt ihop....

Nödslakt är det bara dags för om du börjar tumma på Pirregeln:
"Pirr måste där vara annars så....får det vara".
När man gett upp sådana väsentligheter DÅ är det dags för drastiska åtgärder, men du befinner dig ju fakiskt helt i andra sidan av spektrat i det här fallet, så jag är itne orolig: Strykfritt med syster hänger med ett tag till. Tuvr!

Sedan att ev jobbighet är jobbig , det suger ju. Vore bra att sluta med. Men det är svårt. Och jobbigt. Jobbigheter är jobbiga på det viset (jag är hög på kaffe, märks det?). Fast hela du är väldigt trevlig för oss andra, så har ajg uppfattat det och jag brukar ha rätt, så jag tror nog att du är en rätt schysst tillgång sedd ur flockperspektiv. Fastän du kasnek är ltie ensam på din sida atlanten då o då.
Sånt händer på den här sidan atlanten med. Tur man är flockdjuvr ananr skulle man bli tvungen att nödslakta sig själv för jämnan.
Och tur att man har syskon! Och en flock! elerl flera! OCh tur att man inte är analfabet! Då hade det avrit jättesvårt att läsa strykfritt, ju.
Och jättesvårt att kommentera till det. Vilket kasnek itne alltid är en dålig sak sett ur flockperspektiv då, eftersom en ann inte kan stava ändå och är full med nonsensn, men sett ur individperspektiv är iaf ajg rätt nöjd:)

hm, kontentan?
hurra för alfabetet, pirret, flocken, strykfritt o dess författare, gör världen till en roligare plats att vara på, oavsett sida av atlanten!

kram pudnhuvud. Kom ihåg det.

 

#Made by Lena