söndag, november 04, 2007

Underklädesdilemma

En gång i tiden bodde jag hemma i Sverige, kommer ni ihåg det? Det var tider, det! Då kunde man packa ICA-kassarna upp till bredden och inte oroa sig för att de skulle gå sönder, man kunde prata i telefon när man körde bil och gå på Systembolaget, det kunde man. På lördagar! Helt galet!

Och när jag bodde i Sverige kunde jag gå in på Lindex eller Twillfit eller H&M eller den lilla, lilla underklädesbutiken på gågatan i Ystad och handla BH:ar och trosor med nästan förbundna ögon utan att någon skadade sig eller dog. Här i USA har jag fortfarande inte fått till det med BH:arna alls; det som en gång var kul bra shopping hemma i Svedala är här jobbigt som bara tusan, jag har så svårt att hitta vad jag vill ha. Mina valpar är inte av USA-standard verkar det som, de tittar ut och skvalpar över, ser plågade ut eller drunknar närhelst jag försöker och det är inte alls kul längre.

Vi väntar kollegialt besök från Sverige inom kort, jag funderar på att skicka en stor, kramgod tysk till Lindex för att göra en raid på underklädesavdelningen. Mitt samvete håller mig dock tillbaka ity jag inte tror att det är socialt acceptabelt att skicka kollegor, tyska eller andra, att köpa onämnbarheter åt en. Men, å andra sidan, vad vet jag, det är säkert mer oacceptabelt än att gå troslös på kontoret.

6 kommentarer:

Mialiten sa...

Du behöver inte ens skicka in honom i butiken. Se här bara: http://www.lindex.se/SE/Products/ProductCategoryStartPage.aspx?id=7850&subid=492833

Dessutom är det mycket pikantare att skicka hem underkläder till kollegors brevlådor. Snäppet mer avancerat än när jag skickade hem en amningströja till Kristian för resväsketransport till Sydney...

Anonym sa...

Jag är ju inte din kollega, och dessutom någorlunda "ledig" på dagarna. Om du vill kan jag shoppa åt dig! Vi har ju trots allt sett varandra med trosor på huvudet och allt.

När åker han, tysken? Min fot är fortfarande lite vrickad, men framåt onsdag hoppas jag kunna köra bil igen.

Unknown sa...

Jej!

Jag br;t ihop igår och lyckades till slut köpa två nya BH:ar men trosorna har jag inte ens tänkt på. Jag återkommer...

Anonym sa...

apropå oacceptabligheter på kontoret och det faktukm att bh-problemet tycks ok-löst:
ÄR det verklgien så oacceptabelt att avra jsut troslös på kontoret då?
det är ju ingen som vet......

Det finns nåt slags nyligen skrivet dokument som jsut tar uppd et där med klädkoder i usao på sectra jsut, hopfogat av någon som vet massor om usa o kläder - är där ens nämnt nåt om trosor...?

Unknown sa...

Jo, det uppmuntrades till underkläder i det.

Anton Ymer (pseudo) sa...

Jag tror att någon aprilskämtat med krk och bytt plats på tangenterna 'i' och 'g', samt 's' och 'u'.

Tänk att det är november nu... Vad blir förresten november översatt i Eastern Standard Time?

Förresten, Daylight Savings Time, borde inte motsatsen vara Daylight Wastings Time, dvs man får tillbaka en tidigare bortkastad timma?

 

#Made by Lena