måndag, februari 18, 2008

Dagens dilemma

Ponera följande:

Du är på väg till ditt tåg på Malmös centralstation och hamnar bakom en ung kvinna iklädd väldigt kort klänning, halvtäta svarta strumpbyxor och en axelremsväska vilandes på höften. Som alla flickor vet kan väskor på höften få kjolar och klänningar att trotsa både gravitation och sedlighet och lånsasmt resa upp över ens ändalykt. Den här regeln gällde även den här flickan och hon skyltade med ganska mycket av sin bakdel (som var fin och värd all uppskattning) samtidigt som hon pratade på på sin mobiltelefon.

Vad gör då en normalsvensk?

1. Inget.
2. Påtalar problemet.
3. Åtgärdar problemet utan att säga någt först.
4. Tittar på killen som går bredvid och inser att alla vi som går där bakom funderar på precis samma sak.

6 kommentarer:

Åsa Bi sa...

Hmm, nummer två tror jag? Vad gjorde du?

Marina sa...

En normalsvensk gör 1 och lite 4.

Unknown sa...

Jag optade för en etta men mest för att hon så animerat talade i sin telefon, det var så svårt att komma till tals.

Men, jag har dåligt samvete nu.

Anonym sa...

äsch! hon får väl lära sig att skämmas lite för sin rumpa iaf? Som alla andra som INTE går i minkjolar? NÅt straff ska hon väl ha för sin fina rumpa! Kanhända ahde ajg påpekat problemet för henne enbart för att se henne bli generad, men just idag hade jag nog mest flinat på insidan.

Så snäll är jag idag.

Unknown sa...

Haha. Kan vi adoptera hit dig lite?

Anonym sa...

varsågod, allt ajg gör är att rita fel på rtg-bilder ändå.....

 

#Made by Lena