torsdag, april 03, 2008

Om att äta glass

Det här har, som ni kanske märkt, varit en ganska eländig vecka. Det börjar ljusna lite, imorgon är det fredag som jag tänkte mig göra kort och efter det kommer det en lördag med trevligt sällskap. Det ljusnar, som sagt.

Jag har upptäckt att jag har ytterligare en eskaleringsnivå i mitt tröstätande, förresten. Se här:

  1. Glass
  2. Choklad
  3. Ost
  4. Kakdegsbitarna i kakdegsglass

Det lärde jag mig igår då jag satt med en nyköpt bytta kakdegsglass och rotade runt efter de små kakdegsbitarna och slevade över själva glassen i en gammal, använd frukostflingeskål bredvid istället för att äta den. Snacka om att kasta bort kalorier!

3 kommentarer:

Marina sa...

Vi åt kakdegsglass härom kvällen. Mumma för kakdeg!

Hoppas du får en underbar helg vännen. Den här veckan får du kasta bort (liksom glassen).

Jesper Karlqvist sa...

Om du kommer till Sverige i sommar ska jag bjuda på glass. Jag ska till och med tillverka den själv!

Anonym sa...

Låt mig först säga: Sex liter lösglass!! WOW!

Sedan: Kakdegsglass, kanske helst i sin mest raffinerade form med golfslag av choklad i, är ju en ren rättighet i dessa bistra tider. Om de nu är bistra. Tiderna alltså. Please stop me. Anyone? Please?

 

#Made by Lena