söndag, maj 11, 2008

Bara på skoj

- You don't have sex for fun, Charlotte.

Så sa Trånaren mig härom dagen när vi pratade om mitt senaste manliga prospekt, det där jag har i Providence. Jag blev lite ställd och tappade nästan en 15 kilo tung hantel i pannan på mig själv, det är underligt när människor man hävdar och tror inte känner en så bra faktiskt slår till huvudet på spiken alldeles för väl.

- So, tell me, what's up with you and this guy?

Jag har inte lättsinnig sex, inte för att jag är pryd utan för att sovrumsaktiviteter för mig hör samman med en stor portion intimitet, något man bara har med personer man släpper in på livet. Jag förstår mig inte heller på konceptet "casual dating", det finns inte på min karta och om jag ändå sysselsätter mig med det är det något som är fel. "Casual dating" kräver disciplin, distans och kommunikation och är det något jag har svårt för är det de där tre, speciellt allihopa tillsammans.

Antingen är det något som är fel eller så är det så att jag inte betraktar det som lättsinnigt trots allt. Men, det känns inte som om det är något mer, det är nog snarare något som är fel och snart, snart måste jag börja vara ärlig mot mig själv och alla inblandade igen.

Att något kan vara bara på skoj är ett himla dåligt skämt, på gränsen till smaklöst, faktiskt.

0 kommentarer:

 

#Made by Lena