tisdag, juni 17, 2008

Oh boy, oh boy, oh boy!

Idag har vi nästan varit i Albany, NY, inte bara en gång utan tre, jag Pålle och Anders. Det var skickligt av oss men det gick!

Två svenska kollegor och jag for på kundbesök i just Albany, New York och det gick väl så där, kan man säga. Vi tog "the scenic route" dit, den som tog en timme extra och på vägen hem tog vi en svängom med det amerikanska rättsväsendet. Mellan allt det här körde vi förbi självaste Albany på alla möjliga håll i försök att hitta ett shoppingcenter också. Nåväl, en av oss är numera registrerad som fortkörare under namnet "Svensk Korkort" och vi kom hem ganska sent med en slags klottrig bot av någon sort i näven. Imorgon ska vi forska lite i hur illa det är att inte betala eller för den delen inte dyka upp på de kommande domstolsförhandlingarna. Spännande värre. Kommer "någon" att bli portad från USA nu?

Vad tror ni?

3 kommentarer:

Kristian sa...

Wow, vad spännande! Jag har erfarenhet från amerikansk domstol (Jag hade några minuter över att fördriva) så hör av er om ni behöver råd.

Jag tycker det vore roligare att dyka upp till förhandlingarna och se ur lång tid det tar för dem att få fram en tolk som kan svenska - Själva kan ni ju förstås ingen engelska...

Och en annan sak: Om det är registrerat under "Svenskt Korkort" - Hur stor är risken då att jag åker dit när jag hälsar på, för så heter ju jag också?

Mialiten sa...

Det låter som surt förvärvade iPods. Håller tummarna för att Svenskt Korkort får fortsätta köra bil i USA-landet.

Unknown sa...

OCh jag vill hemskt gärna ha hem honom till semestern. Men att bli portad från USA...hm. Bra och dårligt. Dårligt att inte få hem schampo till humana priser. Men bra att veta var han är i Advent.. kräver nog en djupare analys... men skicka hem honom denna gång tack, så får di väl skicke oäkningen../fru Svensk Korkort

 

#Made by Lena