tisdag, januari 20, 2009

I sure know how to pick'em

Hotellen, alltså.

Nu är jag i Selma, CA, en liten håla på 24,892 personer som ligger utanför Fresno, en lite större håla på en knapp halv miljon invånare. Hotellet jag plockade ut är ingen höjdare, detta till trots att jag länge tittade och läste och jämförde. Det första rummet fick jag byta eftersom någon hade byggt om badrummet utan att ha städat efteråt, nu är jag inne på rum nummer två och jag har inte sett något otillbörligt men jag funderar ändå. Allt blir fel när man får köra in bakom en liten mexikansk restaurang för att i ett mörkt hörn hitta entrén till hotellet och sedan börja fundera på om inte min bredspacklingsteknik är bättre än killens som har misslyckats med väggarna i receptionen. Fast, det var kanske med flit han gjorde dem buckliga...

Nåväl, imorgon kommer två säljare och hämtar mig så att vi kan åka till ett sjukhus här i trakten. Jag ska bara överleva natten först.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sådana hotell bodde vi nästan också på, och då valde jag de billigaste.
/Frida

Lars sa...

Du är inte klok, Charlotten! Du borde se till att bo någonstans där det känns säkrare än vad det där lät!
Kram

Kristian sa...

Jag har inget att göra. Jag skulle kunna sitta utanför din dörr på nätterna och vakta.

 

#Made by Lena