söndag, januari 04, 2009

Testing, testing

Enligt amerikanska mått är nu juvlen över, sålunda åker julgranen ut, ut, ut. In från vänster kommer istället årets första pinuppa. Vad tycks?

Kan någon klok person förklara hur det här med html-kod funkar? Jag försöker få den här snutten:

#header .description {
padding:0px 30px;
margin:0 150px 0px;
text-align: center;
text-transform:uppercase;
letter-spacing:.2em;
line-height: 1.4em;
font: $descriptionfont;
color: $descriptioncolor;
}

att sätta min blogbeskrivningstext (den till höger om den lilla bruden där uppe) lite snyggare. Jag vill ha den högerställd och skjuten till höger så den matchar blogtiteln ovanför. Till och med jag förstår att jag ska ändra alignment till höger men hur jag än pillar på padding och margin så blir det inte bra. Förslag? Just nu ser det vettigare ut med centrerad text men jag skulle gärna se att den kommer lite längre till höger.

7 kommentarer:

Anton Ymer (pseudo) sa...

Välkommen till "världen där alla surfbrädor tolkar vågorna på olika sätt".

Jag har märkt att många browsrar (engelska för surfbräda) inte hanterar enheten px speciellt bra. Prova att använda em istället. notera att en em är betydligt bredare än en px.

Kolla dessutom hur det ser ut i åtminstone två olika surfbrädor, förslagsvis ie och ffox. De är aldrig lika.

Unknown sa...

Jo, jag blev plågsamt medveten om skillnaderna igår när jag insåg att jag ändrat i FF och bara kontrollerat i Chrome och till sist råkade dra igång IE.

Gah!

Kristian sa...

Jag tycker den är skitsnygg - Den skriker liksom av Chotte!

*applåderar*

Anonym sa...

jag förstod bara krisitan.
go kristian!
*applåderar*

o jo, bloggen rä också fin.

krk

Mialiten sa...

Jag skulle vilja hävda att den skriker "tjong i medaljongen". Det är ett uttryck som man kanske, eller möjligen inte, använder alldeles för sällan. Man kanske skulle skriva ut bloggen och såga upp den till ett tusenbitarspussel?

Unknown sa...

Och sedan spelar man fullkontaktspussel med det... Vilken bra idé!

Jesper Karlqvist sa...

Grymt snygg! Bloggen också! ;)

 

#Made by Lena