torsdag, april 02, 2009

Konversationer

Jag ringde Knyttet idag, det lät ungefär så här:

Jag sa: Hej.

Hon sa: Hej.

Jag sa: Läget?

Hon sa: Bra. Annars då?

Jag sa: Fina fisken.

Hon sa: Bla-bla-bla.

Jag sa: Bla-bla-bla.

Hon sa: Jag är tjock.

Jag sa: Jag är tjockare.

(Och så tävlade vi lite i tjocklek, det är en ganska trist lek.)

Jag sa: Bla-bla-bla.

Hon sa: Bla-bla-bla.

Jag sa: Nu måste du boka biljetter hem.

Hon sa: Oj.

Jag sa: För jag kommer vara i Sverige från den 20:e till 31 maj.

(Det här är ett kovert budskap till alla och envar som kanske läser det här. Jag kommer alltså vara hemma den 20:e till 31:a maj, jag upprepar: den 20:e till 31:a maj.) Och sedan tog tiden slut och vi la på igen. Ett ytterst givande samtal, sanna mina ord. Lite som det här fast utan fransarna och dansen och så höll vi på lite längre, ungefär 34 minuter.



PS. Ingen syster dog under ovanstående samtal.

2 kommentarer:

Marina Lagerberg sa...

Bokat!

krk sa...

dito! låtom oss vara besvärliga på nära håll i maj!

 

#Made by Lena