söndag, februari 28, 2010

Hur man förstör en riktigt trevlig söndag.

Byxor!


Varför funkar inte byxor och jag?? Hur gör andra kvinnor i världen? Vad har ni på er? Hur hittar ni benkläder? Gråter ni också i provrum?

Frågorna är många och jag har fortfarande inte riktigt hämtat mig från dagens självförtroendeknäck på Mallen. Det gick ändå lite bättre än förväntat och jag tror att jag skyller på brunch-mimosorna jag började dagen med. Man ska vara lite rund om fötterna när man provar alla brallor som finns i ett helt varuhus.

6 kommentarer:

krk sa...

Har inget vidare bra svar på det där, för jag gråter jag å i provrum. Antingen är det nåt fel på oss, på byxorna eller så har alla det så här. Min lösning är ju att inte shoppa, men det är nog ingen lösning. Mimososr kan väl knappast kallas lösning helelr, men möjligen underlättande faktor. Kan dock itne riktigt tänka mig att all världens kvinnfolk känner de behöver stärka sig med alkohol innn de äntrar provrummen, det är på nåt vis enklare tänka sig att alla gråter istället även om det låter skit.

Kram.

Lena sa...

Om jag inte gråter i provrummet, så surar jag. Det är inte alls kul att försöka köpa byxor. Men vet du varför det är svårt att hitta bra byxor? Det är för att byxor idag är gjorda till pojkar eller fjortisar, inte till riktiga kvinnor med snygga former!

Du har för snygg rumpa helt enkelt!

krk sa...

Ibladn är sanningen så uppnbar att man liksom missar den helt o hållet. Det är ju helt klart så som Lena sa. Din rumpa är helt enkelt för snygg. Det är designerbögarna det är fel på.

Kristian sa...

Jag älskar mysbyxor. Speciellt nu.

Anonym sa...

Jag rekommenderar Lucky Jeans och ta en titt på NY & Company (se dock till att signa upp för deras coupons, brukar få typ 40% off).
Maria

Unknown sa...

Jeans går ganska bra, Maria, just nu försöker jag hitta träffa-kunder-byxor att ha när man är i kallare väder. Kjol är liksom inget alternativ i Wisconsin...

 

#Made by Lena