Villt snöfall halva dagen i fredags, toktakdropp och solsken mest hela dagen idag. Knoppar dyker upp lite här och var och galna grannen har börjat hacka sönder busken på framsidan av huset igen. Det är hårt arbete att hålla Naturen kort!
Man skulle kunna tro att det är Mars, eller något!
lördag, mars 09, 2013
Det droppar och spritter
tisdag, mars 05, 2013
Det började som en skakning på nedre däck...
... sedan fortsatte det med de röda baconstrumporna, de knallrosaste tightsen och den orangeaste toppen.
onsdag, februari 13, 2013
Livsfarligt!
Idag, på Crossfit, gjorde jag situps så jag stukade knogen. Okej, stuka är kanske att ta i, men den är blå iallafall.
Toktufft!
lördag, februari 02, 2013
Dåliga vanor
Det är någon här i hushållet som har börjat kissa på en av mattorna i badrummet på bottenvåningen.
Jag vet att det inte är jag, även om jag sömnkissat så hade jag inte riktigt fått plats att få till det just där det händer. Efter utfrågning har Walter lovat och svurit att det inte är han och jag tror på honom den här gången även om han har svårt att träffa helt rätt ibland, så där som män har ibland.
Sålunda misstänker jag Odjuren. Tommy ser oskyldig ut när jag förhör honom och borde dessutom veta bättre, han är ju ändå en vuxen med röd päls. Monsterkatten är ett monster och ser därtill inte ett dugg oskyldig ut men han är å andra sidan ute jämt och ständigt lekandes ute-inne-ute-inne-ute-inne-leken som han satte i system i somras.
Är det så att jag måste DNA-testa matthärket?
måndag, januari 21, 2013
2013 - Vi testar nya saker
Jag har skaffat mig ny trånare. En snäll en. Vi provar saker och svettas. Idag provade jag att fånga en skivstång med hakan.
Inget jag rekommenderar. Alls.
Om du ska göra en push jerk ska du göra ungefär så här:
En himla viktig sak som nissen i den här videon glömmer att säga, enligt mig ungefär den viktigaste saken av alla, är att MAN SKA DRA IN HAKAN!!! Helst innan man kör själva lyftet.
Dagens tips. Gratis. Från mig till dig.
fredag, januari 18, 2013
Oj!
Det här var ju en trevlig liten blog... Undrar varför det är så tyst här nu?
...
...
...
Får fundera på det där lite, tror jag.
söndag, juni 03, 2012
Mer upp och ner
Så har man upplevt en vaka, en begravning och en jordfästning på amerikanska också.
Jag kan väl inte påstå att det stod på listan över saker jag tänkte jag skulle få med mig när jag flyttade hit men det är som det är och det blir som det blir. Mer än så är det ingen som vet. Jag kan berätta att vakor inte är något jag rekommenderar någon att gå på, för mig är det en barbarisk tradition som på något sätt drar ut på allas lidande och smärta. Uppriktigt sagt skulle jag inte ens önska en vaka på någon jag tycker riktigt illa om.
Begravningen var fin och hjärtskärande och personlig. Vi grät en massa och vi skrattade lite grann. Musiken var fin (Randy Newman!) och ett par av talarna blixtrade till när de lyckades sätta fingret på, och verbalisera de där små sakerna som räknas när man ska beskriva en person som stått en rikigt nära.
Jordfästningen var kaotisk och blöt. Det ösregnade och ingen visste vad som var normalförfarande. Alla stod som renar i motljus. Jag gav upp efter ett tags förvirrat stående och gjorde det jag ville; la handen på kistan och sa hej då, vi saknar dig, Erik. Jag är arg på dig för att du gör så här mot oss, mot din familj och dina vänner. Försvinn inte för långt bort, snälla. Regnet öste. Det var lite som hämtat ur ett Hollywood-drama. Och sedan sänkte de ner kistan och alla sa adjö på rikigt och for på reception.
Att det var skönt att komma hem var en underdrift. Det regnade alla de fem timmarna hem till Connecticut och jag var så himla glad över att jag inte behövde köra den där vackra men långa vägen själv - Tack för sällskapet Maria. Tack för handhållning och kramar Pontus, Ulrika, Micke, Cassie och Chrissie. Tack för jollret och de mer eller mindre tandlösa leendena Stora O och Lilla C.
fredag, maj 25, 2012
Upp och ner. Ner och upp.
Det går fort ibland. Ena dagen firar man födelsedag med blommor en masse och nästa dag sitter man midjehögt i ett hav av tvivel efter att man fått nyheterna om att en god och ung vän har fått en hjärtattack och ligger inlagd på akuten. Ena dagen tokkör man sin sprillans nya fölsedags-KitchenAid mixer och nästa dag hör man ord som koma och hjärnskador smyga in från ena flanken. Medan man vänder upp och ner på underbara, blonda knoddar gnager det i själen för efter samtal med akutläkarsystern vet man vad oddsen säger om hjärtstillestånd men man kan ju inte sluta hoppas ändå.
Ikväll tändes det ljus över hela den här kontinenten och på en del platser i Sverige för Erik och hans familj. Uppe i Vermont sitter en kär vän med sina närmaste och planerar en begravning. Jag ser inte fram emot nästa vecka men icke förty ska jag åka upp och ge kramar. Det suger men det är så det är.
Fy fan vad det suger.
söndag, maj 13, 2012
Lapptäckeskissen
Tommy Krigarkatten. Det är sannerligen en uppgradering från Tommy Horkatten som han hette där ett tag.
Eller, Tommy Lapptäckeskatten som vi också kallar honom. Eller vi och vi, Walter har inte försökt säga lapptäckeskatt ännu, han stirrar mest på mig och ser ut som om jag är tokigare än vanligt när jag säger det. Han mumlar något om "för få vokaler" och lämnar rummet istället.
I förra veckan fick vi hem en något trasigare Krigarkatt efter en dag på arbete (för människorna) och en dag medd slagsmål och husvakteri (för krigarkatten) och dagen efter råkade vi ha en redan bokad veterinärtid (utmärkt timing, kissen!). Förutom en rabiesbooster, ett extra FIV-test och en allmän undersökning fick kissen även också en ny frilla:
med små, fashionabla hål här och var över hela kroppen! Det var rejäla bett här och djupa rivsår där och hela stackars Tommyn var mer som en nåldyna än ett husdjur. Vi är lite fundersamma på hur den svarta kissen ser ut under pälsen, inte för att hans ägare verkar bry sig så mycket.
Livet är hårt här ute på savannen!
tisdag, maj 08, 2012
Kändismingel
Det börjar lite lätt med en Obama-bumpersticker och sedan bar det snabbt av utför med mer seriöst politicerande i vårat lilla hushåll. Bacheloren startade en superPACS här om månaden, det är ju sånt man gärna gör ett valår som detta och jag säger att det är bra. Hellre en sambo med
superPAC, frenetiskt knattrande på datorn hela kvällarna och helgerna än en superPAC-lös en med obesvarade politiska begär som svär åt FOX News hela dagarna. Visst, vi pratar inte mycket mer än politik nu för tiden, men det hade jag inte riktigt räknat med heller. Distance makes the heart grow fonder, säger de ju, och jäklar vad fond jag kommer vara efter November när den något mer normala sambon förhoppningsvis återkommer.
Being pro-choice does not mean being pro-abortion.
To be pro-choice means to support every woman’s fundamental right to make her own choice about pregnancy and child-bearing, including abortion. It also means believing that we need to do more to give women a broader range of reproductive choices, including better access to contraceptives and responsible sexuality education.
fredag, maj 04, 2012
Äventyr light
Virknålen vilar aldrig i det abweckiska hemmet till den Lilla Gråa Kattens stora lycka.

Just nu håller jag på med ett regnbågsfärgat restprojekt, jag kallar den bögfilten för vad är mer regnbågsfärgat än just de dära bögarna? Min plan är att ge själva alstret till en väldigt god vän som råkar vara en sådan där, det är så passande så.
Den Lilla Gråa Katten håller inte med om något av ovanstående ity han har adopterat bögfilten till sin egen lila snuttesak. Var och varannan morgon hittar jag det tidigare så prydligt ihopvikta projektet någon helt annanstans än där jag placerat det kvällen före. Det är ganska imponerande hur han lyckas släpa, knåda och leka en nu för tiden ganska stor bit filt flera meter bort till en mer passande plats.
Enligt honom, alltså.
måndag, april 30, 2012
Win!
Ni kanske har långhelg och "squeeze day" och mösspåtagning och manskör men här har faktiskt jag kvällsjobb med kontraktsrevidering (2 miljoner dollar - det är spännande med stora siffror) och hemmagjorda Sandwichglassar.
söndag, april 22, 2012
Gröna rum
Hej Internet!
Min rabarber verkar vilja blomma. Ska man låta den göra det eller ska man skära av dem?
fredag, april 20, 2012
Kors i taket!
Idag tog jag lille bilen, for till Bridgeport och blev stucken i axeln med en jättestor nål. Eller, så stor var den inte egentligen och det gick riktigt jättebra trots alla you-tube-videosarna som helt klart fått mig att tro att min arm skulle trilla av. Minst! Det började bra med att radiologen som satte nålarna och administrerade kontrasten underligt nog var jättetrevligt och tog i hand och brydde sig och pratade om att jag hade snygga skor! En radiolog som är socialt kompetent och som har vett att prata skor med en nervös kvinna (även om det bara är jympadojjor) träffar man inte varje dag.
Det första dumma var att jag glömt att äta under dagen och då hjälper det inte med hur mycket skokomplimanger man än får kastat sin väg. Någonstans efter kontrastinjiceringen och under någon annan vätskas inkörning bidde allt lite suddigt i kanten och vips fick vi provköra fötter-upp-huvudet-ner-procedurer lite snabbt.
Det andra dumma var att jag efter injiceringen skulle köra till klinik nummer två där MR-apparaten stod och den resan var nog en av mina mest vingliga bilturer så här långt någonsin. I efterhand hade det nog varit bra med en skjuts i alla fall.
Men, fram kom jag och nu har jag åkt MR med kontrast och med lite tur kanske de hittar precis, inget alls!
måndag, april 16, 2012
Lammkött
Vad gör man med en rejäl bytta med långkokt lamm, tycker ni?
Rista in ditt svar på en röd, snabb landsvägscykel och skicka till Branford i ilfart.
En tackar.
söndag, april 15, 2012
Chotte - Skattmasen: 1 - 367!
Wohoo!
tisdag, april 10, 2012
Hypokondriker-VM
Det är den tiden på året när Hypokondriker-VM-kvalen drar igång och Walter har kastat sig ur startblocken med en en modig och intressant självdiagnos: AIDS. Själv tyckte jag att jag gick ut hårt med mitt felaktiga iliotibialbandsyndrom men det här kan gå till historien som en av de mest aggressiva öppningarna i turneringens historia.
lördag, april 07, 2012
tisdag, april 03, 2012
Jomenalltså
Jag tröttnade på mitt onda, arga knä för flera veckor sedan, men i helgen tog jag all min IT-bandsskadekunskap (tack internet!) och rockade loss. Nu är jag tejpad enligt det här schemat, jag masserar mina ben med en foamroller och jag kör ett ITBS-träningsprogram med min nya tränare:

Han är stenhård. Stenhård!!

Det här känns toppenbra, hörrni!
lördag, mars 31, 2012
Eff you IKEA!
Så har man premiärbeställt Västerbottenost från Amazon också, det gick förvånansvärt bra.


