tisdag, juli 03, 2007

Karlar

Män är svåra djur, nästan som pingviner och helt klart värre än vikarier.

För övrigt vill jag bara rapportera vilken obehagligt patetisk person jag är, på den amerikanska nationalaftonen sitter jag själv hemma, dricker alldeles för mycket rödvin, funderar över hjärtesaker, löser hemmanätverksproblem, ominstallerar operativsystem och lyssnar på plastpop.

Dessutom vill jag väldigt gärna fylleringa någon som jag känner mig bra för att prata om saker men det är ju mitt i natten hos er så jag har gömt headsettet och nu sitter jag lite på mina händer och ser säkert väldigt lurig ut istället. En okynnestisdagsfylla har väl aldrig skadat någon?

4 kommentarer:

Magnus sa...

vilken tur det är national-onsdag idag då? så kan man med gott samvete ha lite baksmälla och helt enkelt tycka synd om sin dator som i fyllan fick fel operativsystem och nu mera är ihopkopplad med kaffebryggaren och frysen.

kram Charlotte, and happy fourth of July.

Kristian sa...

Pyttsan! Du är inte i närheten av patetisk vännen, du är alldeles för tuff mot dig själv.
Byt ut vinet mot öl och kasta in lite Xbox-spelande så är det ju en kanonkväll! ;-)

För övrigt anser jag att vi alltid på något vis gör val, och fastän du kanske inte själv var medveten om det så tror jag du valde att vara hemma. Hade du velat vara hos vänner, på en dejt eller ute på stan så hade du kunnat vara det. Sen blir det inte alltid som man tänkt sig, men det är en annan sak. Försök vara lite mindre självkritisk.

Trodde jag kände dig, men min telefon ringde inte ;-) och den är alltid inkopplad för dig vet du! Okej, jag kanske inte snackar fullt lika mycket på natten som annars, men jag lyssnar gärna. Och det behöver inte handla nobelprismaterial, utan kan vara vilken goja som helst.

Lite nationaldagsaftonsdrickande är förresten konstaterat icke-skadligt, så det är bara att njuta!

Egentligen borde jag vara på väg till jobbet nu, men om jag skriver riktigt l...å...n...g...s...a...m...t kanske arbetsdagen hinner ta slut innan den börjar... Skit, den är fortfarande kvar. Det är väl bara att ta sig i kragen, ta en skön dusch, spela lite glad musik på väg till jobbet och hoppas att det ljusnar. Tror egentligen inte världen är så hemsk mot oss - Det är vi som är hemska mot oss och ställer alldeles för höga krav på oss själva. Varför inte bara vara den man är och leva som man vill (så långt det nu går i varje fall)?

Vet inte om det betyder nåt för dig, men för mig är du en form av idol, en god förebild. Du bejakar livet, du vågar ta möjligheter som bjuds, du skapar möjlighter. Ibland tror jag du reflekterar för mycket över händelser, men ingen är ju perfekt. Du är bara bra nära. Du skrattar och gråter, du är ärlig och uppriktig, du känner och vågar visa det; en egenskap som inte bara gör dig vackrare, utan också gör världen vackrare.
Sträck på dig och håll huvudet högt och känn dig nöjd, du är väldigt betydelsefull och gör livet lättare för många.

Ha en riktigt bra Nationaldag!
*kram*

Marina sa...

Charlotte, du får alltid ringa till mig.

Och jag tycker precis som Kristian - du är vacker!

Anonym sa...

fan, jag skrev en kommentar som försvann. hmpf. ORka rinte skriva om.

kanske lika bra.
de tsmartaste i den var nog ändå att saker som börja rpå k är bra. Och saker som börjar med m elelr m är också bra. Och at det är bra med okynensidagsfyllor då o då, och livsfarligt att inte okynnesidagsfylla ibland också. Och att med plastpop och rödvin kan man klara sig jättelångt med. Glöm patetismen. Och glöm int eringa nästa gång. FAstän en dygnsrytm komemr smygande här borta och en inte bor jätteensam jus tnu få rman ringa när som helst till mig också.
Och det gamla vanliga förstås; kram!
k

 

#Made by Lena