tisdag, mars 04, 2008

Frigid, någon?

Vi var tillbaka och trampade runt i stormtagarträskets geggamoja i morse, jag och Trånaren. Det är lika roligt varje gång: jag presenterar en idé på varför det här med att få någon av den manliga sorten att stormta mig är så svårt (som exempel: jag är för kräsen, jag är för bitter, det är slut på eligibla män, jag är för gammal, jag har för stora fötter varför inga stormar biter på mig, fortsätt ad nauseum) och han rebutterar den våldsamt under en halvtimme eller så. Vad bättre kan man göra en tisdagsmorgon när det är grått och mulet men vårvarmt ute ändå?

I morse kom jag på att jag antagligen är frigid. Det ni. Har man inga problem så skapar man det enkelt med frustration och kreativ användning av sällsynta ord. "Desperation is the mother of all things bullshit", sa Trånaren fint efter ungefär 27 minuter. Jag tackade och tog emot och valsade vidare ut i världen, inte helt övertygad om min frigiditets varande eller icke-varande.

8 kommentarer:

Kristian sa...

Det går över eller kommer tillbaka eller hur man nu ska säga. Gå på festival så länge:
http://www.frigidnewyork.info/

:-)
*kram*

Anonym sa...

Han är inte så dum, den där trånaren.
/Frida

Anonym sa...

jag gillar honom också. Och ärligt talat har ajg aldrig förstått ordet frigid riktigt. JAg ahr bara sett det användas i sammanhang där folk sagt att de tär felanvänt. Så ock här, skulle jag tro.

Unknown sa...

- cold: sexually unresponsive; "was cold to his advances"; "a frigid woman"

- arctic: extremely cold; "an arctic climate"; "a frigid day"; "gelid waters of the North Atlantic"; "glacial winds"; "icy hands"; "polar weather"

- devoid of warmth and cordiality; expressive of unfriendliness or disdain; "a frigid greeting"; "got a frosty reception"; "a frozen look on their faces"; "a glacial handshake"; "icy stare"; "wintry smile"

Anonym sa...

ja, se där. KAn vi då itne vara överens om att din frigidtet är mer icke-varande än varande? Fridig är du i vart fall inte. Inte enligt ovanstående beskrivning. Möjligtvis full emd bullshit, men det är väl normaltillstånd för de flesta.
Krk

Anonym sa...

Ditt bullshit tillhör iofs den roligare sorten. Och den mer välformulerade.

Anonym sa...

Ja, det här tycker jag stämmer precis in på dig:

"devoid of warmth and cordiality"

*Bäst att förtydliga att jag är ironisk här*

/Frida

Unknown sa...

Jag är inte den som är den, om ni säger att jag har fel så litar jag på er.

Huvrah!

 

#Made by Lena