tisdag, mars 11, 2008

Vi är med sommartid

Vi blev med sommartid i helgen och nu om något är jag temporalt konfys, tänk att en liten timme ska ställa till det så förfärligt för en. Om man bortser från det lilla problemet ska jag erkänna att det är underbart att komma ut från jobbet medan det fortfarande är en gnutta ljus på himlen, det är underbart att höra fågelkvitter på morgonen innan jobbet och i morse, då tittade jag nästan mer efter knoppar på träden än efter mötande trafik. Farligt? Kanske lite, men om man någon gång ska leva farligt är det väl för vårens skull, så säg?

Jag förutsäger en ny städhelg med "Vårliga vindar draga" på högsta volym i min närmsta framtid, det är tradition trots allt.

7 kommentarer:

Kristian sa...

Hmmm, jag borde kanske också skaffa mig en sån tradition...
Och vi har nog fortfarande vintertid för det är beckmörkt och tvärtyst. Men så är klockan bara 05:38 också - Vafannapanna gör jag uppe?! Jobbet lockar...

Anonym sa...

Ja, även jag känner en viss, ska jag kalla det lockelse?, att putsa fönstren nu när man märker att det knappt går att se ut. Första gången för mig, faktiskt. Som jag känt att det skulle behövas, alltså.
/Frida

Marina sa...

Jag vill också vårstäda. Vår tomt behöver det, vår inglasade veranda behöver det.

Och jag behöver inte en toalett i vardagsrummet.

Anonym sa...

Skulle också vilja kunna bli glad av fågelkvitter och prospektet att storstäda....Just nu är det sista jag vill städa, hur jäkla mkt än fåglarna väsnas kl 5 på morron.

Vintergäck gör mig stressad och fågelkvitter skjutglad. Det var väl jul nyss, var det itne....?

Får kasnek prova den där traditionen, itne försökt med "vårliga vindar " än iofs. Fast det vore synd att förstöra ett sådant stycke med att bli besviken, för jag tror iten ajg komerm vilja städa då helelr faktiskt....

du underlig!

Hans Lundgren sa...

Och vilken kör är det som ska sjunga "Vårliga vi"? (Kniven på strupen!)

Unknown sa...

Lihkören så klart, jag har inga andra körer jämte er.

Anonym sa...

varför stavas lihkören med ett H i sig? jag tänker bara på
LIH-spikar, såna man har i höfter när de går sönder.

 

#Made by Lena